tisdag 24 oktober 2017

Veckans topplista v. 43

Jag sitter här och fryser, det är väldigt kallt ute och även inne, det värmesystem vi har är inget bra alls. Men nu är massa ljus tända och kanske kan Veckans topplista göra mig varmare som vanligt är det Johannas Deckarhörna man ska kolla in för att få reglerna.
Denna vecka gäller följande;
Idag hade jag tänkt att topplistan skulle ta oss med till de aningen exotiska böcker som utspelar sig på platser vi inte läser om så ofta. Idag letar vi oss bort, mot det okända. Till främmande länder, under ytan eller ut i rymden – det blir spännande att se var vi landar. 
Väldigt annorlunda barnbok med originella illustrationer.
Jösses vilken häftig värld de kommer till och vilka häftig varelser.
Denna är sjukt spännande och ja mannen bor på en väldigt konstig plats.
Detta är en riktigt trevlig fantasybok och Hinsides är den andra världen.
Detta är en underbar fint tecknad serie där det kommer till en helt magisk och annorlunda värld.
Det är väl bara att försöka hålla ut.

12 kommentarer :

  1. Du hade bara med böcker som jag inte har läst men är jätte nyfiken på!!

    SvaraRadera
  2. Inte läst någon av böckerna, men nu blev jag nyfiken på dem!

    SvaraRadera
  3. Inte läst någon av böckerna men platserna låter roliga.

    SvaraRadera
  4. Bara okända böcker för mig.

    SvaraRadera
  5. Mannen mellan väggarna skaffade jag mig för ett bra tag sedan. Tyvärr så är den fortfarande oläst.

    SvaraRadera
  6. Tack för härliga tips. Trädkojs-boken har jag kikat lite i på jobbet.

    SvaraRadera
  7. Bara okändisar för mig - men det kan ju vara hur bra som helst!

    SvaraRadera
  8. Haha, älskar din skylt sist i inlägget. Spännande platser du har valt :)

    SvaraRadera
  9. Nyckeln till Hinsides har jag fått hem och ska läsa i november :)

    SvaraRadera