söndag 11 juni 2023

Boktriss i Alfabetet

Jag tänkte varje måndag starta en ny liten bloggutmaning om ni vill hänga på. Den heter
Boktriss och handlar om att svara på tre saker som ska börja på måndagens bokstav.

Bokstaven är: Varje måndag ny bokstav vi börjar med A

Författare: Nämn en författare på bokstaven det får vara för eller efternamn

Boktitel: En boktitel där boken ska börja på måndagens bokstav.

Bokomslag: Ett bokomslag som börjar på bokstaven för veckan. T.ex. Ö kan det vara en Ö, en ögla, ett öre eller ett ögonbryn.


Här följer mitt exempel på Bokstaven Ö;


Bokstaven är:  Ö

Författare: Elisabeth Östnäs hon som skrivit en del i Släkten och även Sagan om Turid.

Men den bok jag läst av författaren heter Feberflickan;


Boktitel: Ödesmark som jag inte ännu läst bara Silvervägen


Bokomslag: Då tog jag Tove Jansson sommarbok där det finns en Ö

Den boken finns ej i min ägo men skulle gärna vilja ha den.

Jag hoppas ni hänger med, man har en hel vecka på sig att klura ut svaren. 📚📚📚 

4 kommentarer :

  1. jag hänger gärna på. men menar du att bokstaven för v 24 är Ö? eller är det bara som du ger ett exempel?

    SvaraRadera
  2. 👍Jamen såklart hänger man på A i morgon! 😊

    SvaraRadera