söndag 25 juni 2023

En smakebit på søndag

Då var det söndag och jag tänkte gå ut och plocka ut trädgårdsmöblerna, jag har varit sjuk, så jag har inte orkat det innan. Får hoppas jag klarar av det idag. 
Min bok är en av de nominerade till Årets bok.
Smakbitarna finns i Betraktninger
Smakebiten kommer från början av boken och jag tyckte den passade fint.
📚
Bordet är dukat för fest på bryggan. Här saknas inget av det som hör en svensk midsommar till. Sill, färskpotatis och nubbe, men även köttbullar och skinka om sillen skulle vara alltför exotisk för de långväga gästerna. En kritvit duk är lagd över bordet där högtidsporslinet står utställt. Ett par svenska flaggor i miniflaggstänger står vid bordets ändar och vajar svagt i brisen från havet. Det är en perfekt dag.

11 kommentarer :

  1. En perfekt smakbit den här helgen! ;)

    SvaraRadera
  2. inte vågat läsa Ajvide än, ingen nubbe här...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag är inte mycket för nubbe heller

      Radera
  3. Gissar att dagen snart blir allt annat än perfekt 😬 Den ska jag läsa så småningom!

    SvaraRadera
  4. Tack för en passande smakbit! Den vill jag läsa.

    SvaraRadera
  5. Jag har läst många Ajvide men inte de senaste 10 åren. Men jag ska läsa ikapp!

    SvaraRadera
  6. Passande smakbit. Har inte läst någon bok alls av honom. Än.

    SvaraRadera
  7. Denne har jeg lyst til å lese. Den har kommet på norsk :)

    SvaraRadera
  8. Den här killen började jag läsa redan 2005! Läste alla böcker han gav ut fram till 2014. Sen vet jag inte vad som hände, det blev inga fler förrän förra året när jag läste en helt annorlunda bok, Alternativa fakta om fåglar, som han skrivit o illustrerat tillsammans med sin fru. Kanske vore dags att återuppta bekantskapen, tack för smakbit och påminnelse

    SvaraRadera