tisdag 13 juni 2023

Tisdagstrion v.24 Titlar som Herr, Fru och Fröken i boktiteln (även Madame, Mr. osv.)

Då kör vi trio igen Ugglan & Boken är den som hittar på temat.
Då kör vi veckans tema. 
En jättetrevlig feelgood som är så mysig.
En fröken som är ett spöke det vore väl något, sköter sig inte barnen kan man alltid skrämma dem, hihi.
Fröken Liljekonvalj är en trevlig feelgood med riktigt mycket svärta också.
Triss i fröken blev det men en bok som jag vill läsa är;
Fru Mortensens mysterier äventyr Döden på Spahotellet låter som en kul bok.
Den måste jag verkligen lyssna på.

16 kommentarer :

  1. Jag har inte läst någon av dessa, men annat av Kristin Emilsson och jag tror att det kan bli fler.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon har skrivit en del riktigt bra böcker.

      Radera
  2. Nya titlar för mig! Tack för tips

    SvaraRadera
  3. helt nya titlar för mig! känner inte till författarna heller.

    SvaraRadera
  4. Triss i fröknar, det var inte illa! Jag kör en Mrs, en Fröken och en Herr! https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2023/06/med-titel-i-titeln.html

    SvaraRadera
  5. Många fröknar här. Kanske trevlig sommarläsning?

    SvaraRadera
  6. Har inte läst någon av böckerna, kul med nya boktitlar. Har alltid varit en bokmal men på senare år är det svårt med tiden.

    SvaraRadera
  7. Inga böcker jag har läst. Tack för tips!

    SvaraRadera
  8. Det var nya fröknar för mig. Döden på spahotellet låter som en titel Agatha Christie kunde ha använt. Fast det fanns kanske inga spahotell på den tiden.

    SvaraRadera
  9. Dina feelgoodböcker blir jag nyfiken på vill ha mer sånt nu i sommar.

    SvaraRadera