söndag 18 juni 2023

En smakebit på søndag

Då var det söndag och jag är hos min dotter och mina barnbarn, men kommer läsa era kommentarer när jag kommer hem.
Jag har precis börjat på Sofie Sarenbrants nya deckare Parasiten.
KOMMISSARIE THOMAS ”NYLLET” Nyhlén hinner bara sätta sig på den slitna kontorsstolen innan ett nytt ärende hamnar på hans bord vid utredningsenheten i Stockholm.
En kropp har hittats bakom den gamla ståthållarbostaden Hemmet på Drottningholm, alldeles invid Fornstigen, ett stenkast från slottet.
”Jag är redan på väg”, säger han för sig själv och lossar ett snäpp på skärpet.
Hoppas ni njuter av en skön söndag.

8 kommentarer :

  1. Får se om jag fortsätter med den här serien någon gång. Tröttnade lite på Emma Sköld 😳

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna boken har börjat väldigt starkt

      Radera
  2. Vilket vackert omslag till en otrevlig tittel! Jag läser inga deckare, men tackar för smakbit

    SvaraRadera
  3. verkar vara populär, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  4. Länge sen jag läste något av henne. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  5. Stackarn, ska han behöva bli kallad "Nyllet", det var elakt. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  6. Den läste jag för ett tag sedan. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Jag tänkte säga att jag inte läst något av Sarenbrant, men det stämde inte, jag har läst Visning pågår.

    SvaraRadera