torsdag 1 juni 2023

Hett i hyllan #161

Bokföring enligt Monika vill att vi visar upp våra hyllvärmare.
Jag lyder så klart.
Handling:
I sin nya breda och myllrande roman Barfotadrottningen tar Falcones med oss till Spanien år 1748. Den frigivna slavinnan Caridad går iland i Cádiz och möter där zigenerskan Milagros. Tillsammans banar de väg mot de fina salongerna. Med hjälp av sången och flamencon och en obändig vilja, kämpar de trots omgivningens fördömanden för ett värdigt liv, ett liv där de vågar älska och tro på framtiden.
Boken innehåller väldigt många sidor.

3 kommentarer :

  1. Den känner jag till, den syntes väldigt mycket när den kom. Jag vet inte om jag känner mig sugen på att läsa honom.

    SvaraRadera
  2. Den där ser ut som att den kan vara magiskt bra eller urtrist! :)

    SvaraRadera