fredag 16 juni 2023

Fem en fredag v.25 Sommarstart

1.Vad åt du ofta på sommaren som liten?

Hallon som vi plockade och GB Puckstång

2.Hur är sommaren sämre än övriga årstider?

Det är alla insekter som äcklar sig omkring en.

3.Vilka platser besökte du ofta på sommaren som ung?

Vi åkte alltid till Göteborg eftersom vi hade vår släkt där.

4.Vad är något du vill göra i sommar?

Jag vill umgås med barnbarnen

5.Spenderar du hellre sommaren på landet eller i storstad?

Jag bor i en liten by och något land har jag inte att åka till. 

Det blir nog solstolen och en bok eller två i sommar.

12 kommentarer :

  1. Jag har inte heller något "land" att åka till.

    SvaraRadera
  2. vi hade ett litet jordgubbsland, mums!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade det innan men har så lite sol på min tomt tyvärr

      Radera
  3. Jag ska till Göteborg veckan efter midsommar. Sist jag var där var 1991 så det känns som ett äventyr. Dessutom ska jag åka tåg ner och det har jag inte heller gjort på många år. Jag kommer att vara helt slut av alla nya intryck - hur ska jag klara av att jobba också? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland blir det för mycket av det goda.

      Radera
  4. Myggorna hatar jag, de har jag svårt att förstå "varför" de behövs. Känns inte som att de har någon riktig nytta i världen. Men de kanske de har? Hallon och GB Puck är ju väldigt gott. Hallon älskar jag fortfarande!

    SvaraRadera
  5. Jag vill också få umgås med familjen, barn, barnbarn och barnbarnsbarn! Men jag gör det helst inte på stranden, tål inte den heta solen så jag väntar på lite svalare väder. Det är inte fel att bo i en liten by, oftast finns en sjö eller å att bada i, och det är lugnt och skönt. Jag flyttade till en förort till Falun för tre månader sedan, men det är lika lugnt och skönt som i byn jag flyttade från. Och närmare till allt. Önskar dig en skön sommar

    SvaraRadera
  6. Puckstång, jag vill minnas att det fanns något med liknande form när jag var barn men hette kanske något annat då. Dock var glassen godare som barn än nu (tycker jag).

    SvaraRadera
  7. GB puckstång ja, nostalgi där. Men jag förknippar den mest med skolan, tror vi fick det som efterrätt ibland.

    SvaraRadera
  8. sitta i skuggan och läsa är härligt. ska också umgås med barnbarnen hoppas jag. jordgubbar och hallonsaft var sommar under min uppväxt

    SvaraRadera
  9. Kul att läsa dina svar på Fem en Fredag - GB puckstång ja den minns jag med o hur mamma alltid lät lite av omslaget sitta kvar längst ner för att förhindra att allt för mycket av glassen rann över både mig o kläderna. Insekter är sommarens värsta inslag... myggor, getingar, tyvärr behövs dom ju :). Jag hade också gärna bott i en by låter så mysigt mot att bo i stan. Ha en fin helg

    SvaraRadera