lördag 27 april 2013

Förlåt mig jag är klantig

Fredagens bokbloggsjerka blev ett rejält platt fall för mig, jag fick fel bild på inlägget skulle vara från Susanne Dalsätts GI bok men istället blev den från boken jag läser nu, och skulle vara till det inlägget.
Dessutom menade jag att förordet ofta är en dikt istället men då kanske det inte är förord. Ja jag vet inte.

Jag tittade i några av mina bokhögar och det är få som har förord men många har en dikt eller citat istället. Tro mig jag vet vad förord är det brukar stå på sidan.
Nej jag ska nog inte blogga när jag är sjuk mer, eller skyller jag ifrån mig nu.
Jo då jag är både klantig,klumpig och som mina barn på jobbet säger: -Du är busig Mia.
Helt klart blandar jag säkert ihop saker och ting det grövsta, säkert har det kommit in någon felstavning också. Och jodå jag växlar tempus ibland och inte vet jag vad alla orden betyder när jag läser böcker (fast då slår jag upp).
Den senaste dumheten var när jag skulle byta bilden på inlägget som blev fel, då råkade jag radera alltihopa. Ibland har jag tryckt på publicera istället för spara och ett inlägg på en rad har kommit ut, snacka om stress att få det rätt.
Jag bloggar om böcker för jag tycker det är kul, inte för jag är så bra på det. Men jag försöker lära mig och jag läser igenom mina texter många gånger.
Det är inte så att det dräller in recensionsböcker hos mig, säkert för att jag inte är lika duktig som många av er andra. Fast jag tycker om att läsa och tycker det är superkul att blogga. Så ni som står ut med en vimsig bloggare.

3 kommentarer :

  1. Var inte så hård mot dig själv. Det är bra med folk som är spontana, då blir livet roligare!
    Jag tänkte nog mer "just ja, en dikt kan ju också inleda en bok". Så jag förstod inte att det var fel ;-)
    Gillar i alla fall att läsa din blogg. Ha en bra lördag nu!

    SvaraRadera
  2. Äh, man ska inte vara så allvarlig hela tiden. Bloggar gör man ju för att det är kul :)

    SvaraRadera