söndag 7 april 2013

Malin Roca Ahlgren - De är här igen - Novell

Jag anar vad som händer och sträcker ut mina händer för att omfamna henne. Hennes leende försvinner. Och jag vet varför. Nu händer det igen. De är här.
Hon slår sig i huvudet med nävarna. Skriker att de ska försvinna därifrån.
“Ta bort dem mamma. De är här igen! De pratar med mig, säger åt mig vad jag ska göra.” Kopierat ur Mörkersdottir förlag
I påskas fick man tre böcker och tre noveller från Mörkersdottir förlag, väldigt generöst. Detta är en av noveller. Bara bilden gör att man anar vad som är på gång. Lite hemsk men halvknepig, flickan blir besatt av demoner eller något och hon viftar och skriker till hon trillar ihop.
BETYG 2

2 kommentarer :

  1. Skräck klarar jag inte att läsa, då kan jag inte sova sen, jag har alldeles för livlig fantasi... Inte ens dålig skräck...

    SvaraRadera
  2. Fast denna var inte ruskig alls
    Mia

    SvaraRadera