måndag 8 april 2013

Tematrio - Fortfarande oläst

Tematrio hos Lyran denna veckas fråga är: Berätta om tre författare ni ännu inte läst, men har lust att läsa!
Min kompis har flera gånger lovat denna författare, och runt om på bloggar har jag sett flera som lovordat hennes böcker. Men då har någon ny deckare dykt upp och ..
Jag har denna bok på min mp3, men ändå har det inte blivit av att jag lyssnat på den. Även om denna bok har jag  hört massa lovord men ...
Nu kommer ni förmodligen svimma, jag som gillar deckare, har inte läst en enda bok av Elizabeth George. Hon har skrivit så många och förmodligen får man börja från början, eller?

12 kommentarer :

  1. Läste Stråk av rött av Elizabeth George för några år sedan och tyckte verkligen om hennes deckare :)

    SvaraRadera
  2. Elizabeth George är en oläst författare även för mig. Påbörjade en men fastnade inte riktigt så ställde tillbaka den i bokhyllan.. tror det är lite skrämmande att det är sååå många böcker.

    SvaraRadera
  3. Malmsten - jag har gillat det jag har läst. Oksanen - Utrensning är bra. Jag köpte Baby Jane på rean. George - var många år sedan jag läste något av henne men då tyckte jag om henne.

    SvaraRadera
  4. Malmsten är en favorit! Både loggböckerna, dikterna och romanerna. Läs!

    SvaraRadera
  5. Malmsten är ett geni! "Priset på vatten i Finistere" är bäst tycker jag. Utrensning av Oksanen är fantastisk, blandningen av hallonmask på mormorsporslinet och otäck otäck skildring av vår tids slavhandel. Jag har läst en hel del George och de är väl av varierande kvalitet, det har blivit mer av romaner och mindre av deckare med tiden. Du har i vilket fall mycket trevlig lästid framför dig!

    SvaraRadera
  6. George tyckte jag om de första böckerna, sedan blev det lite för mycket same same för mig :)

    SvaraRadera
  7. George är en riktigt bra författare. De andra är olästa för mig också.

    SvaraRadera
  8. Sofi Oksanen vill jag också läsa.

    SvaraRadera
  9. Bodil Malmsten vill jag även jag läsa någon gång. Av Elizabeth George har jag däremot läst ganska många böcker.

    SvaraRadera
  10. Malmsten är jag också nyfiken på. Har läst hennes bok om att skriva, men jag har "Priset på vattnet i Finistere" i bokhyllan och väntar på mig.

    SvaraRadera
  11. I mitt tycke är Elizabeth Georges tidiga böcker liksom bäst.. och man missar väl lite backstory om man läser dom i oordning. Men det kan väl inte vara katastrof..
    Sofi Oksanens bok är bra, men den är inte munter precis.

    SvaraRadera
  12. Elizabeth George tycker jag är fantastiskt bra. Intrigerna i sig kräver nog inte att de läses i ordning, men för att följa med hur huvudpersonerna förändras och utvecklas behöver man nog läsa i ordning...

    SvaraRadera