lördag 13 april 2013

Bokklubben Ex Libris

Igår var det min tur att kalla till "möte" för bokklubben. Jag bjöd på Ris och räklåda, bröd och smör till. Givetvis glömde jag plåta, så jag lånade denna bild.
Det serverade rött och vitt vin till och lite senare blev det kaffe och glasstårta.
E hade lånat denna bok av A men slutade läsa efter 100 sidor, hon hade även lånat Åsa Hellberg av mig, men inte heller denna blev läst. E hade också läst lite i boken Konsten att vara kvinna. Hon brukar titta på film på sin Ipad istället, säkert har hon kommit in i en lässvacka.
A hade lånat denna bok av Y och tyckte den var bra, A lånade nu Åsa Hellbergs bok, här går böckerna runt.
 Jag visade min Nathan Englander bok men tror inte någon blev så intresserad.
Vi är inte världens seriösaste bokklubb och just denna gång tyckte jag diskussionerna handlade om annat än böcker.
Det blev sent igår och när jag steg upp idag väntade ett berg av disk, not nice, men med lite Bad Boy i öronen så gick det som en dans.
Han har för go röst Tomas Bolme, behaglig och lugn.
Efter disken tänkte jag vila lite och läsa min Booked bok men rätt snart så snarkade jag istället.
Inte blir det bättre av att kissen kom och skulle gosa, sedan börja spinna.

1 kommentar :