söndag 14 april 2013

Nathan Englander - Vad vi pratar om när vi pratar om Anne Frank

Denna bok består av en samling noveller, Nathan Englander är själv jude men numera bosatt i USA. Denna bok tar upp olika situationer och ger oss olika moraliska dilemma att fundera på. Jag ska inte bli för långrandig om vad boken handlar om då det finns 8 inlägg som handlar om de olika novellerna.
Om ni vill veta mer om Nathan Englander kan ni gå in här.

Första novellen tyckte jag inte om, kanske för att jag inte riktigt förstod vad han ville förmedla och alla noveller var inte lika bra. Jag tyckte boken blev bättre och bättre min klara favorit är nog Systerkullar.
BETYG 4
Inbunden
Språk: Svenska
Antal sidor: 249
Utg.datum: 2013-03-07
Upplaga: 1
Förlag: Brombergs
Översättare: Nille Lindgren
ISBN: 9789173374484

Detta är inte en bok jag hade valt själv och efter första novellen var jag skeptisk men jag tror att själva formen med att novellcirkla om boken var toppen.
Schemat var kanske lite i tajtaste laget men jag tror på att man ska ha datum och skriva inlägg, kanske kunde man buntat ihop det så man skrev om två noveller. Jag har lärt mig mycket, ett nytt sätt att tänka när man läser och så försöka få ner allt min hjärna tänker på papper.

Ett stort tack till Anna och Erika novellcirkelns grundare.
Tack till Brombergs förlag för recensions exemplar.

Tack till alla duktiga novellcirklare:

Erikas bokprat
och dagarna går
Bibliotekskatten
Fru E.s böcker
En och annan bok
Breakfast book club
Henrik Elstad
Lottens bokblogg
Min bokblogg
Café de la nouvelle

4 kommentarer :

  1. Härligt att du hängde med ända till slutet fast du var tveksam:-) Det här blev ett experiment som var lyckat, verkligen stämmer det att fler kan mer! Grupparbete på hög nivå! Tack för fint samarbete.

    SvaraRadera
  2. Skoj att få en annan slags kontakt med gamla och nya bloggare :)

    SvaraRadera
  3. Ja Gittan verkligen kul med nya bloggare
    Mia

    SvaraRadera