måndag 15 februari 2016

Veckans bokbloggsfråga – Vecka 7

Barnboksbloggen kör Veckans Bokbloggsfråga och denna vecka lyder den;

Vad betyder biblioteket för dig? Vad gör du där förutom att låna böcker? Vad är det bästa med just ditt bibliotek? Och ni som inte brukar besöka biblioteket särskilt ofta, varför inte? 

Vårat bibliotek har dåliga öppettider och inte speciellt nya böcker så jag går inte dit längre. Jag lånar istället e-böcker. Behöver jag gå till bibliotek går jag till grannbyn, där är det trevligare och nyare böcker.

5 kommentarer :

  1. Jag har aldrig lånat ebok på biblioteket men det vore väldigt intressant att testa då jag verkligen gillar att läsa böcker :)

    SvaraRadera
  2. Jag har också testat att låna e-böcker från biblioteket, fast jag föredrar att läsa fysiska böcker. Ja, det där med öppettiderna på biblioteken kan vara ett problem ibland...

    SvaraRadera
  3. Sortiment är verkligen problematiskt.

    SvaraRadera
  4. Har aldrig provat att läsa någon e-bok, gillar de fysiska böcker så mycket :) Tänker att det kanske är jobbigt att läsa på en skärm..

    SvaraRadera
  5. Öppettider är ett bekymmer, liksom sortiment. Två saker som gör att jag sällan lånar böcker.

    SvaraRadera