fredag 5 februari 2016

Bokbloggsjerka 5-8 februari

Idag tycker jag Annika fått till en riktigt klurig fråga nämligen;
Topp 5 fiktiva karaktärer som du önskar vore dina bästa vänner (böcker/film/tv).
Jag tänker inte på det när jag läser böcker så jag får verkligen tänka efter.
Alan Banks, där vi börjar med vänskap, men sedan kan det bli något annat.
Nora kan få vara min kompis, tänk att sitta på hennes veranda och fika.
Läkaren i Chicago med. får gärna behandla mig om vi sedan blir kompisar är det toppen.
Nick får gärna ta hand om mina monster under sängen. Vi kan snacka lite med.
Knutas i Mari Jungstedts böcker verkar sympatisk.

24 kommentarer :

  1. Ja, se där, där var han igen, Alan Banks ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag kan liksom inte släppa honom, det finns kanske terapi.

      Radera
  2. Nora verkar ju riktigt trevlig i böckerna och hon bor ju på ett fint ställe också :)

    SvaraRadera
  3. Nick är den enda jag känner till här, verkar tryggt att ha honom till bästa vän. Att behöva hålla monster på gott humör kan ju bli rätt tröttsamt i längden. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis sedan är han rätt fin att titta på med.

      Radera
  4. Nora - och jag som märkligt nog aldrig tagit mig till Sandhamn ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett ställe jag skulle vilja besöka någon gång.

      Radera
  5. Nick hade gärna fått ta hand om mina monster också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skickar honom till dig när han är klar här.

      Radera
  6. Det var inte en enda av dina vänner som jag känner till.

    SvaraRadera
  7. Oj, här är jag helt borta, känner inte till någon av karaktärerna :o

    SvaraRadera
  8. Oj, inga karaktärer jag kände till. Eller kanske att jag har stött på Nick någon gång.

    SvaraRadera
  9. Peter Robinson är också min favoförfattare o Banks vore nog inte helt fel att få ta någon öl med på någon mysig engelsk pub. Men vad tycker du om Stephen Tompkinson som spelar honom i tv-serien som honom? Jag gillade honom inte alls i början för han brukade jämt få spela sådan förlorar typer innan den här rollen. så det spökade för mig men mot slutet i serien känns han som Banks för mig.

    Jag har en fråga till dig o det är om jag är för sent ute för att kunna lägga till mig o anta spänningsutmaningen? Det gick tyvärr inte så bra med förra årets utmaning, men skam den som ger sig. Det e nämligen så att jag råkade ut för en olycka dagarna före jul o krossade knät kändes det som men det var "bara" mjukdelarna som blev skadade. Fast e man som jag att man e en krympling innan med stelopererat bäcken så blir varje olycka en stor grej. Fast nu har det börjat kännas bättre o jag har börjat se över min blogg o vill gärna göra ett nytt försök. Kan jag lägga till mig på listan o böja läsa?

    Kramis i från Pockethexan som saknar min kattvän på bilden som jag skrev om på bloggen vi fann varandra under de veckor han bodde hos oss. Men kul att jag då har en "god" bok att se fram emot att läsa Jonas Moströms bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han som spelade Banks i tv-serien var inte alls som jag föreställde mig Banks.
      Klart du får vara med i Spänningsutmaningen.

      Radera
  10. Alan Banks skulle jag nog också kunna tänka mig att ha som vän. Men han börjar bli lite gubbig i de senaste böckerna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Lotten men jag börjar bli lite tantig med så det jämnar ut sig.

      Radera