måndag 15 februari 2016

Teamtrio - Kärlek

Men anledning av Alla hjärtans dag igår, vill Lyrans noblesser att vi ska;


Berätta om tre bra böcker eller filmer som handlar om kärlek!



Jag är inte den som läser så mycket kärleksromaner men en och annan då och då, och helst med lite annorlunda touch.

Konsten att höra hjärtslag är en underbar kärleksberättelse om den blinde pojken och flickan med de missbildade fötterna. Läs den.
Hör ni till dem som ännu inte läst Livet efter dig så gör det, ja, det är nog bland det bästa jag läst.
Men den är sorglig så köp ett rejält näsdukspaket.
Den kommer snart på film, undrar om det blir lyckat.
Nyss lästa Gryningsfeber är också en väldigt annorlunda kärlekshistoria, det bygger på 108 kärleksbrev som utväxlats mellan hans föräldrar. 

26 kommentarer :

  1. Dom två första gillade jag väldigt mycket. Gryningsfeber är jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera
  2. De två första har jag läst. Gryningsfeber låter som något för mig.

    SvaraRadera
  3. Konsten att höra hjärtslag blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  4. Moyes har jag också med. Gardos vill jag läsa

    SvaraRadera
  5. Moyes har jag på e-bok, men oläst än så länge. Någon dag så...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ska du inte vänta med, så himla bra.

      Radera
  6. Jag hade en period när jag läste mycket kärleksromaner, men nu läser jag knappt några. Läste "Livet efter dig" i en bokcirkel, men var inte odelat positiv till den...

    SvaraRadera
  7. Har inte läst någon av dem!

    SvaraRadera
  8. Har inte läst någon av dem, men någon gång i framtiden ska jag i alla fall läsa något av Moyes :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det måste du eller ja det tycker jag verkligen.

      Radera
  9. Jag blir alltmer nyfiken på Gryningsfeber :) Livet efter dig vill jag gärna läsa någon gång. Gillat det lilla jag har läst av Jojo Moyes.

    SvaraRadera
  10. Nix, inte läst någon av dessa. Tack för tips! :)

    SvaraRadera
  11. Tre böcker jag ännu inte läst. Livet efter dig har jag sneglat på många gånger dock. Annars läser inte jag heller de där böckerna som verkligen kallas för romansböcker. Men klassiker som handlar om kärlek blir det ibland. Och de flesta böcker handlar om kärlek i någon form, relationer över huvud taget på olika vis, om man ser bredare på det. :-)
    Tack för tipsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja även deckare kan faktiskt handla en hel del om kärlek.

      Radera
  12. Valde också Konsten att höra hjärtslag. Så oerhört fin bok. Livet efter dig står oläst i min hylla. Den tredje känner jag inte till.

    SvaraRadera