tisdag 23 februari 2016

Ja här sitter jag nu vid datorn med en kopp kaffe

Nu tänkte ni säkert: -Är hon inte klok ska hon sitta där och skvimpa ut kaffe över datorn med, räckte det inte med vin.
Datorn fungerar väl si så där, konstig vid uppstart och vissa program man öppnar tar så lång tid att man hinner till ICA och köpa snus, nu snusar jag inte men ändå.
En ny dator är beställd, jag får den troligen på fredag och då kan jag tala om att både vinglas och kaffekoppar kommer stå en meter ifrån. Men det bästa är att jag fått denna "gamla" datorn fungera ganska bra, så den kan jag använda också.
Jag hade planera på att skriva lite om böckerna jag läst men är så himla trött.
Den förbenade fullmånen gjorde så jag knappt sov en blund inatt, grr.
Men imorgon är det Bokrea, jag ska ner till lokala bokhandeln och titta, där kan man göra riktiga klipp. En sväng in till ICA Kvantum blir det också, där kan man kanske hitta något.
Någon Akademibokhandel har vi inte här, för annars vore dessa intressanta.

10 kommentarer :

  1. dyrt med vätskor vid datorn - svärsonen förlorade även foton på barnen :(

    SvaraRadera
  2. Håll koppar och glas på avstånd framöver! ;) Den usla månen har redan förstört två nätter för mig också, lyser som en besatt ikväll med. Blä...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är för bedrövligt med den där månen och alla vampyrer som är ute och stryker med.

      Radera
  3. Åh jag läste första Ripley boken i vintras och fullkomligt älskade den! Så bra! :D Rekommenderas!
    Jag ska också gå på bokrean imorgon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de böckerna vill jag ha men närmaste akademibokhandel är 8 mil härifrån.

      Radera
  4. Märkligt det där med månen......Ligger också vaken och vänder och vrider, suck. Vad det gäller datorn ha den i knät då kan man inte ha något drickbart stående intill :D

    SvaraRadera
  5. Men stackare, du får nog välja om det är katten eller vinet som ska göra dig sällskap vid datorn i fortsättningen. Eller ja, välja och välja, det lär ju katten göra åt dig!
    Hoppas du kunnat rädda det viktigaste och att du får sova nätterna som kommer.

    SvaraRadera
  6. Prova med en sådan där kaffemugg som fungerar som en termos, då är det inte så lätt att spilla. Man kan säkert ha vin i den också ;)

    SvaraRadera
  7. Jag har också ovanan att sitta med dryck (oftast kaffe) vid datorn ... Inte spillt nåt än, tack och lov! Hoppas din nya datorn kommer att funka bra!

    SvaraRadera