fredag 24 mars 2017

Bokbloggsjerka 24 – 27 mars

Så här skriver Annika på sin blogg: Har någon av de författare som du följer bidragit till en tv-serie/film, om inte, vem tycker du skulle få chansen och varför?
Förstår egentligen inte frågan, bidragit hur?
Camilla Läckbergs serie gick på tv och har för mig hon skrev manus till dem, kan ha fel.
Morden i Sandhamn av Viveca Sten, men om det är manusskrivande så vet jag inte.
Någon jag tycker skulle få chansen är Mons Kallentoft med sin serie om Malin Fors.
Men ikväll blir det till att se ifatt lite andra serier, Chicago fire m.m

20 kommentarer :

  1. Ja, det var en lite märkligt formulerad fråga den här gången

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick tänka till både en och två gånger.

      Radera
  2. har antagligen tolkat frågan fel

    SvaraRadera
  3. Läckberg har jag inte läst än, men skall läsa hennes nya som kommer snart. Däremot har jag sett ett par av filmerna. Kallentoft står här i bokhyllan men jag har inte läst än. Jag tycker absolut att du skall läsa Springfloden av Börjlinds. Deras Stilton/Rönning-serie är väldigt bra, och Springfloden finns på svt play.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag måste läsa deras böcker, jag som älskar deckare.

      Radera
  4. Springfloden har jag sett som tv-serie, den är bra, har dock inte läst. Sparar nog in lite lästid där ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får kolla upp detta, blir nyfiken.👍

      Radera
  5. Gjorde en omtolkning/förenkling av frågan. Verkligen svårt att ha koll på om författare står för filmmanus eller ej och för vilka filmer då i sådana fall om det inte gäller egna böcker. :o
    Tror bestämt jag fuskade lite idag. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite svårt är det, men huvudsaken är att man jerkar runt tänkter jag👍

      Radera
  6. Jag förstod inte heller frågan, men tolkade den som ... ja kolla själv ;)

    SvaraRadera
  7. Ja Kallentofts serie skulle jag vilja se som serie!! Chicago serierna är så himla bra!!! :)

    SvaraRadera
  8. När jag läste Annikas eget svar så visste jag helt säkert vad hon var ute efter, men då blev det en mycket svårare fråga :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag läste det också men blir alltid lite osäker.

      Radera
  9. Verkligen en svårtolkad fråga denna gång. Kallentofts böcker borde funka bra som tv-serie.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag. Ja kanske vore något att tag i för en manusförfattare.

      Radera
  10. Lite svårtolkad fråga, men du lyckades med bra tips i alla fall.

    SvaraRadera