tisdag 14 mars 2017

Tematrio - från/i havet (eller annat vatten)

Lyrans noblesser har klurat ut detta tema; Den här veckan har jag försökt klura ut en ovanligt tema, vi får väl se om ni tycker att det är lätt eller svårt. Berätta om en bok/dikt/text vars titel innehåller något från havet (eller annat vatten)!
Jag hoppas det går bra med en flod, läs boken den är superbra.
Havskatten del 5 i serien om Karin Adler, riktigt bra deckare med en dåtidshistoria.
Kanske kan det vara Bara vanligt vatten också. Eller varför inte
ett badhus. 

17 kommentarer :

  1. Döden på Nilen är den enda jag läst av de här böckerna.

    SvaraRadera
  2. Har nog inte läst någon av böckerna. Eller har jag? Både Döden på Nilen och Bara vanligt vatten känns så bekanta. Men troligtvis är det bara är omslagen jag känner igen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland kolla jag på böcker och då kan det kännas bekant.

      Radera
  3. Har inte läst någon av böckerna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte ens Nils och Maja på badhuset, ;)

      Radera
  4. Döden på Nilen måste jag nog försöka mig på, klart man vill läsa en bok som anses superbra enligt Mias bokhörna! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar Agatha Christie, alla hennes böcker är bra.

      Radera
  5. Döden på Nilen är mycket bra, både boken och filmatiseringen med David Suchet. Jag gillar verkligen Christie. Rosman är jag nyfiken på eftersom hon gärna har en historisk koppling i sina deckare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hennes historiska del är nästan det bästa i böckerna.👍🏻

      Radera
  6. ååå, hat Bockarna Bruse i badhuset, jättebra!

    SvaraRadera
  7. Döden på Nilen och Havskatten har jag läst. Bara vanligt vatten har jag inte läst, men jag vill gärna läsa mer av Kajsa Ingemarsson så kanske :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon skriver inte så dumt Kajsa, lite feelgood över denna.

      Radera
  8. Ann Rosmans serie är jag nyfiken på!

    SvaraRadera
  9. Ann Rosman kan jag tänka mig att läsa mer av. Tror inte att jag har läst Havskatten. Agatha Christie var det länge sen jag läste något av, kanske dags för det snart.

    SvaraRadera