torsdag 17 januari 2019

Louise Hoffsten - Blues

Det är med visst motstånd som sångerskan Louise Hoffsten söker sig till läkare för yrsel och känselbortfall. Efter att ha blivit lämnad av sin stora kärlek är hon övertygad om att hon lider av hjärtesorg. När hon får diagnosen MS, multipel skleros, har hon svårt att acceptera det. Inte kan väl hon som bara är dryga trettio verkligen vara drabbad?När chocken väl har lagt sig börjar Louise söka efter hjälp. Men den traditionella sjukvården meddelar att det inte finns några botemedel utan att nervsjukdomen är både allvarlig och kronisk. Desperat provar Louise på alla alternativa lösningar hon kan finna. Hon tänker inte låta sin sjukdom hindra henne från att göra det hon vill, utan kämpar vidare för att uppfylla sin dröm: att få sina skivor utgivna i USA. Trots att vägen är fylld av motgångar ger Louise inte upp och till slut hittar hon precis det hon behöver, nämligen ett skivbolag som ser hela hennes potential och som är villigt att satsa på hennes musik. Efter alla bakslag ser hennes lycka ut att vända och med större avstånd till sin skilsmässa och ny medicin kan hon äntligen börja blicka framåt igen. Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag tänkte den kunde vara intressant eftersom hon har en kronisk sjukdom och så även jag. (Inte samma)

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?

Uppläsare Anna-Maria Käll

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 

Lättlyssnat och väldigt bra uppläsare.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 

Nej

Vad gillade du med boken?

Jag tyckte den var mycket intressant och kan verkligen förstå hennes känslor. 
Hon är artist och förväntas uppträda trots att hon har svårt med tal och svårt att gå.
Den var väldigt gripande och man förstår hur tufft det varit, bara beskedet i sig är hemskt.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 

Nej, det var väldigt intressant.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?

Ja, jag vill läsa fortsättningen

Sammanfattning.

En bok som är nyttig för alla att läsa så man får lite mer förståelse för sjukdomen MS.
Jag fann den väldigt intressant och tycker Louise verkar vara en väldigt klok kvinna.
Man fick följa när hon fick beskedet för första gången och även hennes musikkarriär.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 4
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (88.3 MB)
Språk Svenska
Inläsare Anna Maria Käll
Utgivningsdatum 2017-06-16
Förlag Bonnier Audio
ISBN 9789176515952
Köp boken på Bokus eller Adlibris eller Cdon

3 kommentarer :

  1. Hon verkar vara en imponerade människa. Vilken fruktansvärd sjukdom att drabbas av. Jag visste inte att hon givit ut en bok, tack för tips! Den skall jag också läsa/lyssna på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon har faktiskt skrivit två, den andra recensionen kommer imorgon😊

      Radera
  2. Jag heter Antonio luara, från Stockholm - Sverige, jag är läkare av yrke. Detta är en väldigt glad dag i mitt liv att dela med dig här hur jag fick min sanna kärlekspartner hemma. Dr. Oduduwa hjälpte mig med magiskt kärleksförtryck för att återställa min ex pojkvän tillbaka efter 2 års separation. Han är hemma till mig nu vi älskar varandra mer än någonsin tidigare. Jag rekommenderar att alla kan få samma hjälp från honom via kontaktadress: (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)
    Jag rekommenderar uppriktigt Dr. Oduduwa att kontakta denna spiritualist - Love spell portion till ....
    * få tillbaka din ex kärlekspartner,
    * återställa kärleksförhållande mot förlust
    * förena trasiga äktenskapsförhållanden
    * magisk kärlek för att komma tillbaka
    * sluta skilsmässa
    * Älskar stava för att undvika att fuska par
    * Älskar stava för att sluta dela
    * Talisman ring för kärlek dominans.
    * magisk stavring för kärlek. etc.
    e-postmeddelande kommunikation med Dr.Oduduwa alla dina problem är över inom några dagar efter att kärlek stavning delaktivering för dina räkning.
    Jag försökte och det fungerar till mitt bästa.
    (Dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    SvaraRadera