torsdag 17 januari 2019

Helgfrågan v. 3

Då är det torsdag och dags för Helgfrågan och ja, den kommer fortsätta på torsdagar.
Jag har många serier jag börjat läsa, men inte avslutat, därför tänkte jag köra en serieutmaning. (se onsdagens inlägg)

Det kan finnas olika anledningar till att man inte avslutat serien men en av dem kan vara att den blir sämre och sämre.

Har du avslutat någon serie för att den blivit superdålig?

Detta är bok nio i serien om Silfverbielke och jag började lyssna på den men efter tio minuter stod jag inte ut längre. Det var bara massa snuskigheter.

Jag gillar titta på tv-serier, det får gärna vara både spännande och lite roligt.

Bonusfråga: Har du något tips på en bra tv-serie?

18 kommentarer :

  1. Det finns ju serier som ALDRIG tar slut ... jag kan bli mätt rätt fort!

    SvaraRadera
  2. Serier som fortsätter i all evighet brukar jag falla av. Jag tröttnar helt enkelt.

    SvaraRadera
  3. Serien om Silfverbielke har jag inte gett upp, men jag har inte läst några av de senaste böckerna heller. Det finns så många bra serier att se, och böcker att läsa och så lite tid.. ;)

    SvaraRadera
  4. vi har bara svt, där visas lagom mycket bra serier.

    SvaraRadera
  5. Silfverbielke gav jag upp efter några böcker. Finns många bra tv-serier. Sånt som sägs vara humoristiskt tittar jag dock sällan på blir mest spänning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill ha både spänning och lite humor i samma serie.

      Radera
  6. Silfverbjeklke har jag aldrig fastnat för. Men det är väl så som det blir ibland. Man gillar inte allt. Serier finns det många av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det verkar finnas en hel uppsjö av serie, fast min svaghet är sjukhusserier.

      Radera
  7. För att orka med en serie hela vägen, oavsett om det är böcker eller "TV", så gäller det ju att den bjuder på det där lite extra- oavsett vad det är för varje enskild :)

    SvaraRadera
  8. Hahaha "Det var bara en massa snuskigheter". Jag har inte läst en enda i den serien och nu har jag verkligen ingen lust att göra det heller.

    SvaraRadera
  9. Silverbielkeserien har jag inte ens börjat på. Det finns ju så många...

    SvaraRadera
  10. Serien om Silfverbielke känner jag inte till, tror nog inte det är något för mig.

    SvaraRadera