tisdag 15 januari 2019

Vecka 3: Brittisk feelgood

Idag har Johannas deckarhörna klurat ut en riktigt svår nöt att knäcka. Det ska både vara feelgood romaner och dessutom brittiska. OMG 😱
Jenny Colgan´s bageri serie älskade jag verkligen. Jag har läst alla tre.
Detta är del 2 i serien om Strandcaféet som också är en trevlig och lättsam serie.
Jag har läst båda delarna. Så nu är jag väl uppe i fem. 😀
Denna lyssnade jag på innan jul och den var riktigt mysig.
Denna bok vet jag inte ens om den räknas som feelgood, det var en hel del allvar med också.
Jag funderade lite på Jojo Moyes men inte räknas hennes böcker som feelgood, så som jag grät när jag läste Livet efter dig.

14 kommentarer :

  1. jo, feelgood innehåller ofta allvar också, tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite svårt att veta vad som är feelgood tycker jag.

      Radera
  2. Jag tycker också attdet är svårt att veta vad som räknas. Jag har med Livet efter dig i min lilla lista, men jag har satt ett frågetecken där. Tack för dina tips.

    SvaraRadera
  3. Colgans böcker är mysiga i lagom dos.

    SvaraRadera
  4. Första bageriboken har jag läst, tveksamt om jag ska läsa fler. Dina andra exempel känner jag inte till.

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon på din lista, tack för tipsen!

    SvaraRadera
  6. Åh, Sju dagar med familjen tyckte jag om.

    SvaraRadera
  7. Colgan finns med i min lista också. De andra känner jag inte till. Tack för tips!

    SvaraRadera
  8. Jag har bara läst Colgan av dessa, men de andra lockar :)

    SvaraRadera
  9. Colgan har jag läst något av. Moyes vet jag inte heller om den skulle höra hemma här.

    SvaraRadera
  10. Har läst alla utom Josie Silvers bok. Håller med om att Livet efter dig är väldigt sorglig och knappt kan kallas feelgood..

    SvaraRadera
  11. Colgans bageriböcker har jag läst, men inte all i serien.

    SvaraRadera
  12. Jag tycker också att det är lite klurigt med vad som räknas till feelgood. Colgan har jag inte läst men inte just den boken.

    SvaraRadera