torsdag 3 januari 2019

Helgfrågan v. 1

Det är ett nytt år😱, undra hur länge det kommer dröja innan man lär sig skriva 2019.
Självklart kommer Helgfrågan fortsätta även detta år och skulle någon ha någon fråga går det bra att mejla den till mig eggetbok@gmail.com .
Jag börjar detta året med att vara oerhört trött, en riktigt sömntuta som ligger och sover till tio om dagarna.😴
Är ni lika trötta som jag är det väl bäst det blir en lätt fråga.
Vad läser ni just nu?
Flickor små av Sigridsdotter och Resa mot De röda öarna av Linus Löfgren
Jag lyssnar på Jonas Moströms Skuggorna ruva.
Bonusfråga: Vad har du för tips mot trötthet?😴😴



20 kommentarer :

  1. Melatoninhormon; en kvart utomhus varje dag, hoppas det får dig sova bättre. God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. "En god avföring är den bästa huvudkudden" heter det ju ...du måste kanske satsa på peristaltiken??? :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läste lite fel först och läste r som n,,hihi. Peristaltiken vet jag ej vad det är.

      Radera
    2. Peristaltik - tarmarnas jobb! Kräver fibrer och vatten ...

      Radera
    3. Haha jaha, nej det har jag inga problem med.

      Radera
  3. Kul att du fortsätter med Helgfrågan. God fortsättning!

    SvaraRadera
  4. Hoppas du blir lite piggare nu när vi går mot ljusare tider igen.

    SvaraRadera
  5. Hej, nu hakar jag på Helgfrågan. Jag utmanar mig själv med "30 minuter om dagen" en promenad på 30 minuter ska jag väl kunna få till tycker jag och det borde göra susen mot trötthet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det vore nog något, jag har tyvärr en muskelsjukdom som gör det lite svårt, det gör ont liksom.

      Radera
    2. Ja då är det ingen bra grej för dig att göra det förstår jag. Det svåra är att hitta det som passar en själv tycker jag och att hälsan säger ifrån gör det ju inte lättare.

      Radera
  6. Tack för en enkel fråga att börja året med :) Efter att ha varit här och läst länge nu, tänkte jag även delta :) Tack för att du håller igång detta!
    Några knep mot trötthet har jag inte - är själv så seg idag som bara gamla skosulor bör vara ;)

    SvaraRadera
  7. Nytt år och jag ska försöka hänga på din Helgfråga :-) Vet inte om jag har så fungerande råd ang din trötthet men jag hoppas det går över. Läs senaste numret av iForm (nr 2), där handlade det om trötthet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu är jag inne i en dålig period när det gäller min sjukdom.

      Radera
    2. Fy vad tråkigt, skickar en styrkekram!

      Radera
    3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  8. Skuggorna ruva verkar spännande. Får kolla vad du tycker om den sen.

    SvaraRadera