lördag 5 januari 2019

Elisabeth Andersson - En stjärna som faller

Paula Ekdahl är framgångsrik fastighetsmäklare och bor i en lyxvåning på Östermalm med sina guldfiskar. Hon är snygg, vältränad och kan välja och vraka bland älskarna - inte minst är hon beroende av sociala medier och livet kretsar kring likes. 

När Paula får en blackout efter sitt födelsedagsfirande hemma bestämmer hon sig för att åka till livsstilscentret Two Swedish Hippies vid kusten i Skåne för att vila ut. Väl där får hon reda på saker som skakar om hennes liv i grunden. Varken hennes förflutna eller den väg hon valt är självklar längre, och för att gå vidare måste Paula finna stjärnan i sitt liv. Hämtat ur Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag behövde något lättsmält och denna feelgood roman verkade vara en sådan.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Omslaget är lockande och lyssna på den kan inte vara så svårt även om Carina Ehrenholm är totalt okänd för mig som uppläsare.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 

Det var mycket lättläst och flöt på väldigt bra. Uppläsningen var helt okej, tog lite tid att vänja sig.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 

Nej.

Vad gillade du med boken?

Jag tyckte den var underhållande, man fick följa Paula och hennes funderingar. Hon bytte karriär och fick reda på ganska revolutionerande nyheter men tog det ändå med fattning. 

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Paula var ingen jag gillade direkt men hon förändrades och blev mer mänsklig längre in i boken.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Ja, men de var riktigt bra både miljö och personer, även om jag inte kände igen mig direkt. Nu var det ett tag sedan jag var i Torekov. 

Vad var annorlunda med denna boken?

Nej, det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?

Den var helt okej tycker jag.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?

Ja varför inte?

Sammanfattning.

En underhållande feelgood roman där man får följa Paula från sitt arbete som mäklare och den förändring hon genomgår när hon får reda på något som ändrar hennes sätt att se på saker och ting. Jag kan mycket väl tänka mig att läsa mer av författaren.

Vad ger du boken för betyg?

BETYG 3
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (196.3 MB)
Språk Svenska
Inläsare Carina Ehrenholm
Utgivningsdatum 2018-11-19
Förlag Bokfabriken
ISBN 9789178350889
Köp boken på Bokus eller Adlibris 

1 kommentar :

  1. Jag heter Antonio luara, från Stockholm - Sverige, jag är läkare av yrke. Detta är en väldigt glad dag i mitt liv att dela med dig här hur jag fick min sanna kärlekspartner hemma. Dr. Oduduwa hjälpte mig med magiskt kärleksförtryck för att återställa min ex pojkvän tillbaka efter 2 års separation. Han är hemma till mig nu vi älskar varandra mer än någonsin tidigare. Jag rekommenderar att alla kan få samma hjälp från honom via kontaktadress: (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)
    Jag rekommenderar uppriktigt Dr. Oduduwa att kontakta denna spiritualist - Love spell portion till ....
    * få tillbaka din ex kärlekspartner,
    * återställa kärleksförhållande mot förlust
    * förena trasiga äktenskapsförhållanden
    * magisk kärlek för att komma tillbaka
    * sluta skilsmässa
    * Älskar stava för att undvika att fuska par
    * Älskar stava för att sluta dela
    * Talisman ring för kärlek dominans.
    * magisk stavring för kärlek. etc.
    e-postmeddelande kommunikation med Dr.Oduduwa alla dina problem är över inom några dagar efter att kärlek stavning delaktivering för dina räkning.
    Jag försökte och det fungerar till mitt bästa.
    (Dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    SvaraRadera