tisdag 8 januari 2019

Veckans topplista - Vecka 2: Böcker jag ville läsa under 2018 men inte hann med

I dagens topplista hos Johannas deckarhörna får man ta fram skämskudden lite grann, i alla fall jag, för tyvärr hann jag inte med alla rec.ex 2018, det var sjukdom och annat som kom i vägen. Så här kommer några:
 Första boken var så himla bra att jag bara vill sätta tänderna i denna, men tyvärr hann jag inte med denna.
 Denna kom till mig rätt sent och var tänkt jag skulle läsa i december, men var tog december vägen. Fastnade i knäcksmeten.
 Denna har jag börjat på och hoppas få tid att fortsätta läsa.
Denna bok började jag på när jag fick den och av någon anledning blev den liggande i en hög i sovrummet.
När jag läste baksidan blev jag liksom inte sugen längre men många säger den är bra, så jag får ta tag i den.

28 kommentarer :

  1. Vaxade juveler väntar jag på på biblioteket, mina andra böcker jag inte hann med:
    https://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/01/bocker-jag-inte-hann-med-topplista.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag om man kunde köpa sig mer tid vore bra.

      Radera
  2. Klingbergs bok är ju bra, så klart :)

    SvaraRadera
  3. Patrioterna är riktigt bra, många vändningar och tidvis gripande människoöden med oväntade utgångar.

    Apropå din kommentar hos mig om kriminalromaner med grovt våld. Jag håller med, jag kan inte se grovt våld på film och knappt läsa om det i böcker. Men det är sättet som de här böckerna, Irène och Alex, är uppbyggda på som gör dem så värda att läsa. Men som sagt, det finns ju mängder med välskrivna böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska läsa Partrioterna och sedan lyssna på hans senaste.

      Radera
  4. Har läst tre av böckerna på din lista

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du är en storförbrukare av böcker.

      Radera
  5. Vaxade juveler och brända hjärtan har jag läst :)

    SvaraRadera
  6. Patrioterna och Louise Boije af Gennäs vill jag läsa. De böckerna verkar så bra!

    SvaraRadera
  7. Pascal Engman vill jag också läsa. Klingberg läste jag i helgen. tyckte mycket om den. Funderar på Gennäs

    SvaraRadera
  8. Vaxade juveler har jag läst, även om jag höll på att skriva Vaxade hjärtan... Den var bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns säkert en bok som heter så med.😀

      Radera
  9. Inte läst någon av dessa. De ursprungliga blir jag nog lite nyfiken på.

    SvaraRadera
  10. Har inte läst någon av böckerna på din lista. Funderar lite på böcker med jultema också. Jag stod i kö (jättelång!) till 24 goda gärningar men när den nu fortfarande inte kommit så känner jag att jag hellre läser den nästa jul än nu när julen är över. Hur känner du för det? Vet visserligen inte hur mycket jul det är i den eller i Klingsbergs bok som du har med på listan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tre kvar av Matt Haig så de sparar jag till nästa jul och hoppas man hinner mer då.

      Radera
  11. Julboken skulle vara roligt att läsa, men jag får väl i så fall vänta till nästa jul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser den nog i år, eftersom det är ett rec.ex

      Radera
  12. Skendöda skulle jag kanske också vilja läsa.

    SvaraRadera
  13. Skendöda har jag läst och gillat. De andra har jag hört talas om, men än har ddet inte blivit av att jag läst dem.

    SvaraRadera
  14. Vaxade juveler och brända hjärtan läste jag i december och den hamnade bland mina topp 10 förra året. har även läst De ursprungliga som var ganska okej för en bok i för den ålderskategorin.

    SvaraRadera
  15. Skendöd kom med posten idag, och jag gillade verkligen första boken i den serien!

    SvaraRadera