torsdag 31 januari 2019

Marita Conlon-McKenna - En alldeles särskild dag

Kate och Paddy Cassidy har varit gifta i tjugofem år och nu vill Paddy att de gör något alldeles speciellt i samband med silverbröllopet. Men Kate våndas över den hemlighet hon gått och burit på i alla dessa år och som nu kommer att röjas.

Erin Harris har förstått sedan länge är hon inte är som de andra i sin familj. Sakta men säkert har hon pusslat ihop bitar av information och nu har hon bestämt sig för att ta reda på vem hon egentligen är och varifrån hon kommer.

Nina Harris har alltid ägnat sig helhjärtat åt familjen och äktenskapet. Därför gör det särskilt ont när hennes dotter beslutat sig för att söka upp en kvinna som ingen av dem känner men vars skugga alltid vilat över familjen.

Det förflutna kommer man inte undan och därför måste Kate, Erin och Nina - var och på sitt sätt - försonas med det som hände för så många år sedan, hitta ett sätt att hantera det och ge kärleken och lyckan en andra chans. Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag läste för ganska längesedan en bok av denna författare som handlade om en hattaffär och jag tyckte den var så charmig.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Okej omslag som kanske passar bättre till originaltiteln. Uppläsare : Gunilla Leining

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst och bra uppläst som vanligt av Gunilla, hon har en skön och behaglig röst.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej, det tror jag inte.

Vad gillade du med boken?


Jag tyckte den var riktigt trevlig, ett behagligt tempo. Det handlade om de tre kvinnorna och deras koppling till varandra och hur de olika händelserna påverkar deras relation. Den är inte lika bra som Hattaffären men väldig läsvärd.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej inga
.
Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Jag gillade nog alla tre kvinnorna fast kanske mest Erin som var den mest sympatiska.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Det var riktigt bra. Speciellt relationerna.

Vad var annorlunda med denna boken?


Nej, det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Ingen aning.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja absolut.

Sammanfattning.


En läsvärd bok i ett behagligt tempo om tre kvinnor man får följa och hur deras möte påverkar varandra. Både hjärta och smärta.

Vad ger du boken för betyg?



BETYG 3
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (188.9 MB)
Språk Svenska
Inläsare Gunilla Leining
Utgivningsdatum 2019-01-10
Upplaga 1
Förlag Norstedts
Översättare Katarina Jansson
ISBN 9789113091235
Köp boken på Bokus eller Adlibris eller Cdon

1 kommentar :

  1. Jag heter Antonio luara, från Stockholm - Sverige, jag är läkare av yrke. Detta är en väldigt glad dag i mitt liv att dela med dig här hur jag fick min sanna kärlekspartner hemma. Dr. Oduduwa hjälpte mig med magiskt kärleksförtryck för att återställa min ex pojkvän tillbaka efter 2 års separation. Han är hemma till mig nu vi älskar varandra mer än någonsin tidigare. Jag rekommenderar att alla kan få samma hjälp från honom via kontaktadress: (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)
    Jag rekommenderar uppriktigt Dr. Oduduwa att kontakta denna spiritualist - Love spell portion till ....
    * få tillbaka din ex kärlekspartner,
    * återställa kärleksförhållande mot förlust
    * förena trasiga äktenskapsförhållanden
    * magisk kärlek för att komma tillbaka
    * sluta skilsmässa
    * Älskar stava för att undvika att fuska par
    * Älskar stava för att sluta dela
    * Talisman ring för kärlek dominans.
    * magisk stavring för kärlek. etc.
    e-postmeddelande kommunikation med Dr.Oduduwa alla dina problem är över inom några dagar efter att kärlek stavning delaktivering för dina räkning.
    Jag försökte och det fungerar till mitt bästa.
    (Dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    SvaraRadera