lördag 13 maj 2023

Christoffer Holst - Morden längs kartan - En dyrbar fångst

 Första delen i en mysdeckarserie fullproppad med charm och mörka mysterier. Karriären har varit hela Louise Collins liv men när tidningen hon startat läggs ner bestämmer hon sig för att gå in i sin fars hotellimperium – som expanderar och ska etablera sig i små turistorter. Louises syster Lina har inte levt samma glamourösa liv. Hon är resultatet av en affär deras pappa hade och har aldrig accepterats av familjen. När gubben, som driver butiken bredvid Linas delikatessbutik på Södermalm, dör kommer det fram att han även arbetat som privatdetektiv. Och Lina kan inte motstå att utforska hans klienter. Louise anländer till Vadstena för att öppna det nya hotellet samtidigt som staden viskar om den flicka som försvann från landsvägen kort därifrån. Snart är både Louise och Lina indragna …Hämtat från Storytel

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag har gillat serien om Cilla Storm och tänkte detta var något liknande. Genren är visst mysdeckare.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Det är inget fel på layouten och absolut inte på uppläsaren.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst med bästa Anja som uppläsare.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej då.

Vad gillade du med boken?


Jag ska vara ärlig den nådde inte upp till samma nivå som böckerna om Cilla Storm.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Det handlar om systrarna Louise och Lina och nej, jag har ingen favorit. Men kanske får man mer känsla får dem i nästa bok.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Bra beskrivningar speciellt miljö, kanske hade velat veta mer om systrarna.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Jag saknade humorn.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, men klart jag vill läsa del 2.

Sammanfattning.


Jag älskade serien om Cilla Storm, så jag hade väldigt stora förväntningar av på denna bok och ja, jag blev lite besviken. Det jag saknade var charmen och humorn och tyckte historien var lite platt. Men okej det är första boken i en serie så det kanske blir bättre i nästa.
För att klargöra, den är absolut inte dålig, den är både underhållande och mysig.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 3
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (226.6 MB)
Språk Svenska
Serie Morden längs kartan (del 1)
Inläsare Anja Lundqvist
Utgivningsdatum 2023-05-04
Förlag Lovereads by Forum
ISBN 9789189589476
Min bok är en ljudbok från Storytel. 💛💚💛

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar