söndag 14 maj 2023

En smakebit på søndag

 Söndag och dags för smakebitar, titta in hos Betraktninger för att veta lite mer.
Jag har precis börjat på en ny deckare;
Handling;
Storstaden, nutid.
När den lite udda och ensamma läkarstudenten Fridas patient attackeras av män i svarta motorcykelställ tvingas hon agera och gläntar på dörren till värld vid sidan av samhället. Patienten, en äldre kvinna vid namn Luna, leder den hemliga organisationen Varghundarna. De är män och kvinnor som lever sina liv i skuggorna och är beredda att offra allt för att skydda den breda allmänhetens trygga tillvaro från ondskan.   

Deras främsta fiende, organisationen Vargarna har rekryterat en man kallad Ingenjören. I deras klor hotar hans nya vapenteknologi att rubba maktbalansen och skapa en ny, osäker framtid. Luna och hennes Varghundar är de enda som står i deras väg.  
Smakebiten är precis från början av boken, så jag kan inte säga varken bu eller bä.
Ha en skön söndag.

11 kommentarer :

  1. många böcker om vargar, tack för smakbiten, trevlig söndag!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar tonen i smakbiten, men när jag läser beskrivningen så blir jag osäker på om det är en bok för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller på att läser nu så vi får se vad jag tycker.

      Radera
  3. dramatiskt så att det förslår. kände inte till boken. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  4. Det var en deckare jag missat. Gillade smakbiten, men beskrivningen avskräckte.

    SvaraRadera
  5. En spännande komplott tycker jag mig lukta till. Och ett trevligt sätt att skriva, absolut. Dessvärre läser jag ju inte krim. men jag ska notera den i alla fall, man vet aldrig. Tack för smakbit

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten! Den ska jag kolla upp.

    SvaraRadera
  7. Jag säger som Monika att smakbiten lockar, men inte baksidestexten.

    SvaraRadera
  8. Det där med att vara kort känner jag igen, även om jag är snäppet längre än Frida. Därför jag jobbar på lågstadiet och inte hög!

    SvaraRadera