söndag 14 maj 2023

Hur gick det?

Igår var jag på bokträff med Ex libris det var jättetrevligt.

Här ser ni förrätten. 

Olika goda pajer var huvudrätten.

Dukat med linneduk.

Gissa om katten fick mycket gos.
Böcker som vi pratade om var bland annat böcker om Palmemordet som värdinnan är mycket intresserad av. 
Min väninna hade köpt denna bok men ännu ej läst, så vi får återkomma.
Jag tipsade om Räkna hjärtslag och läste lite om 50 myter av hållbarhet.
Det blev en mycket trevlig kväll.
📚
 Denna veckan har det blivit några böcker lästa men tyvärr inte de som ligger i Veckoplaneringen, men 7 böcker är okej.
1. Frida Gråsjö - Morden vid 17:e slussen - Vatten över huvudet 
2.Ulrika Hjorth - Mera ljud - På nattåget 
3.Nancy Springer - Enola Holmes och kidnappningsmysteriet 
4.Camilla Dahlson - Bröllop vid Sommen 
5.Tanja Jibrandt - Stålmormors äventyr 
6.Erika Rockborn - Författarmorden 
7.Christoffer Holst - Morden längs kartan - En dyrbar fångst
 Jag har börjat på Malibu brinner och Lydias liv. Men så kom Frida Moistos deckare och då blev jag så sugen och så började jag på Vargblod som ni ser i smakebten.
Men jag är fortfarande sjukskriven så jag hinner nog med. Då kanske ni undrar för vad, jag har reumatiska sjukdomar bland annat Sjögrens men också Polymyosit.
Det är främst händerna som är drabbade och det gör ont för de är inflammerade.
Tänk dig att någon står och stampar på dina händer, ungefär så känns det.
Sen fick jag tråkiga besked på en provtagning så jag ska göra en superläskig undersökning.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar