lördag 27 maj 2023

Monica Zetterquist - Nils-Hoppsan : Hurra för spöken

Tänk om Nils-Hoppsan hade vetat att fröna han hittade i skogen var så speciella. Att några små pluttiga frön skulle göra hans liv tusen gånger bättre. Sallad, gurka och jordgubbar har Nils-Hoppsan odlat förut, men små snälla spöken – vilken grej! Hämtat från Visto förlag

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag såg den i ett nyhetsmejl från Visto förlag. Barnbok för åldern 3-6år-

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Fint omslag och snygga innerflikar och illustrationerna är gjorda av författaren.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej.

Vad gillade du med boken?


Jag tyckte boken visade på en god fantasi.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Bra beskrivningar och illustrationer gjorde ju sitt.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Inget jag kan komma på.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, varför inte.

Sammanfattning.


Boken handlar om Nils-Hoppsan som gillar att vara ute i naturen, när han sitter på sitt favoritställe upptäcker han några frön. När Nils-Hoppsan planterar fröna så får han ett oväntat resultat. Boken är fantasifull, charmig och jättemysig, tror mina barnbarn skulle älska den.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 4
Format Inbunden
Språk Svenska
Läsålder 3-6 år
Antal sidor 44
Utgivningsdatum 2023-03-02
Förlag Visto Förlag
Illustratör/Fotograf Monica Zetterquist
Dimensioner 226 x 175 x 8 mm
Vikt260 g
SAB Hcf(yb)
ISBN 9789180731638
Min bok är ett recensionsexemplar från Visto förlag 💚💛💚

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar