fredag 12 maj 2023

Camilla Dahlson - Bröllop vid Sommen

Idyllen vid Sommen skakas om när en riktig drummel flyttar in och tar för sig av omgivningarna. Ett staket sätter han upp över allmänningen och han tycks tro att både strandpromenaden och öarna i sjön tillhör honom. Majlis blir topp tunnor rasande och pratar ihop sig med Disa för det här måste de göra något åt! Men allt är inte eländigt på Svalarps gård. Drömmen om en egen gårdsbutik börjar bli verklighet och gästerna fortsätter att komma. En av dem gör ett starkt intryck på Disa. Vem är han egentligen? Dessutom spirar kärleken både här och där, rentav så pass att det börjar pratas om ett bröllop vid Sommen ... Hämtat från Storytel
 
Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag har läst de tidigare i Sommen serien så klart jag vill läsa denna fina feelgood med.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Underbart fint omslag,

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej, det var det inte.

Vad gillade du med boken?


Jag tycker om serien och efter Sommar, Vinter, Höst och Vår vid Sommen så trodde man inte skulle komma fler i serien. Det blev en trevlig överraskning.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Det är så mysiga karaktärer och favoriten är nog Disa, hon verkar så sympatisk.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Bra beskrivningar både vad gäller miljö och personer.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Ingen aning..

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, jag vet att författaren ska komma ut med en bok i höst som heter Från Tranås till Chicago, den vill jag läsa.

Sammanfattning.


Del fem i serien vid Sommen och så trevligt uppläst av Anja Lundqvist. Det har flyttat in en ny till Sommen, men han beter sig inte som de andra. En väldigt härlig och underbar feelgood med trevliga karaktärer och lite mystik och mycket kärlek. Läs eller lyssna på boken.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 4
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (199.0 MB)
Språk Svenska
Inläsare Anja Lundqvist
Utgivningsdatum 2023-05-02
Förlag Lind & Co Förlag
ISBN 9789180198394
Min bok är en ljudbok från Storytel 💚💙💚

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar