tisdag 16 maj 2023

Tisdagstrion. Vecka 20: Sten, sax, påse ("papper" istället för påse som i den engelska varianten går också bra) (en bok på varje)

Tisdag och trio med Ugglan & Boken, denna gången ska vi utgå från Sten, sax och påse eller papper. 
Denna deckare utspelar sig på en frisörsalong så det förekommer en hel del saxar.
I denna bok får du bland annat lära dig vika pappersgirlander och pappersblommor.
Jag tycker det är kul att vika med papper och är en hejare på origami.
Det får bli en papper till denna fina ungdomsroman av Emma Johansson.

12 kommentarer :

  1. Bakom din rygg har jag i min trio med. Tack för tips oom de andra två.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst någon av dessa, inte ens Sarenbrants.

    SvaraRadera
  3. origami är roligt, kan göra en groda 🐸

    SvaraRadera
  4. har inte läst någon i din trio. men Sarenbrant känner jag till

    SvaraRadera
  5. Tänk frisör tänkte jag inte alls på när jag funderade på böcker till trion.

    SvaraRadera
  6. Sarenbrants bok vill jag verkligen läsa någon gång.

    SvaraRadera
  7. Ingen sten idag? Det kunde väl ha gått med en deckare av Viveca Sten ;)

    SvaraRadera
  8. Papperssjälar ser intressant ut!

    SvaraRadera
  9. Ja, det går att göra mycket fint av papper. Tyvärr är jag ingen hejare på det själv.

    SvaraRadera