fredag 12 maj 2023

Fem en fredag v. 19: Trasiga ting

Jag tänkte jag skulle vara med i Elisa Matildas Fem en fredag, och veckans frågor är dessa;

När hade du senast sönder något av glas?
Jag är rätt klumpigt och värre har det blivit med mina händer som inte fungerar som de ska. Men det var nog ett tag sedan.
Har du något trasigt porslin hemma?
Jag har sällan trasiga saker hemma då slängs de, eller återvinns.
Vilken pryl hemma hos dig behöver lagas?
Hmm, min säng behöver skruvas åt för den knarrar lite.
Har du någon gång brutit något i kroppen?
Nej.
När bröt du senast ett löfte?
Denna veckan, jag lovade mig själv att jag skulle röra på mig mer, men......
Jag gör sjukgymnastik i alla fall.

14 kommentarer :

  1. löften till en själv kan vara svåra

    SvaraRadera
  2. ja, det har du rätt i! är de några löften jag bryter så är de dem jag oförsiktigt nog ger mig själv. som det där med motionen. min säng kunde också behöva en skruvdragare. den vajar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annars var svärsonen här och betade av min Att göra lista.

      Radera
  3. Om man bryter ett löfte till sig själv är det väl iofs illa, men värre att bryta löften till andra!

    SvaraRadera
  4. Löften till sig själv kan man förnya även om det känns motigt!

    SvaraRadera
  5. Har du artros i händerna? Flåt kanske ofint att fråga, undrar bara för att jag själv har artros och jag har blivit så fumlig så inget hålls i händerna. Dessutom domnar fingrarna bort, mest nattetid. Men det får duga ändå, man vänjer sig även om ungarna skrattar åt min klumpighet. Ha en skön vårhelg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag har artros i höger knä och gör övningar med Joint Academy varje dag. I händerna har jag inflammation. Jag har reumatiska sjukdomar.

      Radera
  6. Det lät besvärligt, hoppas sommarvärme hjälper till att lindra. Jag ska gå till en terapeut som är expert på händer och försöka bena ut vad jag kan göra. Ha en fin helg, 23 grader lovas här i Dalarna idag

    SvaraRadera
  7. Skoj att du är med och svarar, jag tycker om att läsa allas svar, se hur lika eller olika svara det blir på samma fråga. Löften till sig själv är nog dom man ofta bryter..... Ha en fin eftermiddag.

    SvaraRadera