fredag 3 februari 2017

Bokbloggsjerka 3-6 februari

Fredag och en lång skön helg framför sig med förhoppningsvis en hel del läsning.
Ikväll ska vi ut och äta en pizza och sedan hamnar man väl med datorn framför teven.
Men först Bokbloggsjerka, regler hittar man hos Annika.
Veckans fråga lyder:
Finns det några författare som du har ”tappat bort” under din läsarbana?
Jag läste Ramona Franssons deckare om  Greger Thulin och när de kom som ljudböcker lyssnade jag på dem istället.
Men vid del 6 tog det av någon anledning slut och då var inte uppläsaren ens Reine Brynolfsson utan Ramona själv.
Nu är nummer 11 på väg så det gäller nog att lyssna ikapp, jag gillar Reine som uppläsare och böckerna var helt okej.
Ha en skön fredag och helg.

27 kommentarer :

  1. Ramona F har jag aldrig ens hört talas om ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. En författare från Göteborg skriver deckare.

      Radera
  2. Har sett hennes böcker lite här och var men inte läst några. Tack för tips!

    SvaraRadera
  3. Har inte läst några av hennes böcker, får kolla upp dem :)

    SvaraRadera
  4. Det här är en författare som jag inte läst något av.

    SvaraRadera
  5. Ramona Fransson är en av de där författarna som jag medvetet har tappat bort. Tog mig igenom de fyra första delarna (bara för att jag redan hade dem), sedan klarade jag bara inte av mer. Men min mamma och syster älskar dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har besökt de trakterna hon skriver om så kanske därför man gillar det.

      Radera
  6. Ramona Fransson känner jag till men har inte läst något av alls.

    SvaraRadera
  7. Jag har aldrig hört talas om Ramona Fransson :)

    SvaraRadera
  8. Har inte läst något alls av den författaren. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Har en oläst bok av henne i hyllan faktiskt!

    SvaraRadera
  10. Inte läst något av och känner överhuvudtaget inte till något om böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser man, lite okänd författare för många.

      Radera
  11. Okänd författare för mig, men hon verkar produktiv.

    SvaraRadera
  12. har inte läst något av Ramona Fransson

    SvaraRadera
  13. Har inte läst något av henne och kommer nog inte att göra det heller. Men man ska aldrig säga aldrig!

    SvaraRadera