tisdag 28 februari 2017

Veckans utmaning: din litterära favoritmiljö

Så här skriver Kulturkollo på bloggen: 
Den här veckan pratar vi om litteratur, filmer och TV-serier som utspelas på karga platser, på avlägsna platser och i mörka miljöer. Inte alla delar fascinationen över den här miljön, men alla har vi väl en miljö som lockar oss lite extra? Veckans utmaning är alltså att berätta om vilka slags miljöer du dras till, och tipsa om böcker eller filmer som utspelas där.
Jag dras nog mycket till Fantasy men det kanske beror på att jag läste ut Fantastiska vinunder igår.
Har ni någon Nifflare hemma?
En riktigt otäck miljö är en mörk skog.

14 kommentarer :

  1. Vilket lustigt djur! Och skogen verkar trolsk. Nästan som vindar av rök till höger.

    SvaraRadera
  2. nifflaren ser riktigt gemytlig ut om en jämför med skogen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ser verkligen framemot att få se filmen.

      Radera
  3. För mig är skogar en trygg miljö och inte alls särskilt kuslig - men din bild var lite läskig ... Jag är ingen fantasy-tjej alls, måste nästan tvina mig att läsa ibland för att utmana mig själv lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte på natten då är skogen läskig.

      Radera
  4. Att befinna sig i en skog på dagen är riktigt skönt. Men samma skog på natten är nog inte lika mysig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis Robert på natten är det otäckt.

      Radera
  5. Fantasy är en härlig värld att försvinna in i ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är himla skönt, speciellt sådana som J.K Rowling skriver om.

      Radera
  6. Det är ganska få fantasyböcker som funkar för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar dem men visst finns det olika, äventyr/fantasy funkar bäst.

      Radera