söndag 12 februari 2017

Får man inte var rädd?

I fredags kom lappen med tid till muskelbiopsi i Linköping, ingen annan information på pappret.
Så jag ringde givetvis. Jag talade om att jag har läkarskräck och sprutfobi, så jag vill ha lugnade.
Men det är så litet ingrepp sa sköterskan och du ska kunna köra hem sedan. Jaha, man får inte vara rädd då? frågade jag med gråt i rösten.
Du får prata med läkaren. Så jag ska åka i över två timmar för att prata med läkaren.
Nu hör till saken att jag redan gjort en muskelbiopsi men att de skickade provet fel därför ska jag åka till Linköping.
Jag förstår inte att informationen inte går fram. Min reumatolog vet om min läkarskräck och lovade prata med dem.
Imorgon ska jag upp till Jönköping och diskutera min andra biopsi, läppbiopsi, det är ännu värre.
Skära i min läpp, fy fabian.
Dessutom ha massa grejer i min mun det är typ det värsta jag vet, då får jag panik. Jag vet att jag måste göra det får att läkaren ska få rätt diagnos men...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar