tisdag 21 februari 2017

Ingrid Remvall - Fjärilarnas stad

Är du vacker, rik och samvetslös?
Välkommen till Fjärilarnas stad.
Artonåriga Vega bor på den fattiga sidan av muren, dömd att varken synas eller höras. En natt gör hon och hennes bästa vän det förbjudna: de smiter in i staden där de rika och vackra bor. Där träffar hon Fenix. 
Han står för allt hon själv saknar och hon börjar drömma om ett nytt liv. Men under stadens glansiga yta rör sig mörka krafter och Vega inser att det finns kopplingar mellan henne och de attacker och kidnappningar som skakar samhället. 
Hur låter man bli att tappa bort sig själv när man inte längre vet vem man är? Och vem vågar man lita på i en värld där alla har något att dölja? Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Ja, som vanligt behövde jag en lite lugnare bok för att snozza till, brukar ställa på 15 minuter. Ibland startar jag om någon gång och ibland somnar jag. Då blir det till att backa bandet sedan.


Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?

Omslaget är så vackert att det tar andan ifrån en. Uppläsare var Viktoria Flodström.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 

Språket var vardagligt och inte tillkrånglat. Uppläsning var riktigt bra även om jag tyckte Viktoria läste lite fort ibland.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 

Jag fick backa någon gång för det gick lite fort.

Vad gillade du med boken?

Den var väldigt fantasifull och underhållande.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen?

Nej, det tycker jag inte. Den var inte så extremt lång heller.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?

Vega och Fenix var huvudpersonerna och det var mellan dem kärleken spirade. Därför blev de mina favoriter, man ville så gärna de skulle bli ett lyckligt slut.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Det var bra beskrivningar på miljö och personer

Vad var annorlunda med denna boken?

Jag tyckte det var en väldigt fantasifull bok

Vad kunde gjort boken bättre?

Nej, jag kan inte komma på något.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?

Ja, väldigt gärna.

Sammanfattning.

En fantasifull sci-fi bok med kärlek. Bra uppläst av Viktoria Flodström som passade bra till boken.


Vad ger du boken för betyg?

BETYG 4
Mp3-bok (nedladdningsbar ljudbok)
Filformat: Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (122.7 MB)
Språk: Svenska
Läsålder: Unga vuxna
Inläsare: Viktoria Flodström
Utg.datum: 2016-11-04
Förlag: Word Audio Publishing
ISBN: 9789175236711
Köp boken på Bokus eller Adlibris eller Cdon

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar