måndag 27 februari 2017

Kate Winter - Rosie Potters lyckliga liv efter detta

Rosie Potter vaknar upp med värsta baksmällan. Men inte i sin vildaste fantasi kan hon gissa hur illa det faktiskt är: hon är död. I sin nya skepnad som spöke (och för evigt fast i sin fula flanellpyjamas) försöker Rosie lista ut vem det är som har tagit livet av henne. Den enda Rosie kan kommunicera med är hennes brorsas bästa kompis Charles. Snart inser Rosie att hon börjar bli förälskad i Charles. Inte den lägligaste tajmingen, för hur kan man ha ett kärleksliv om man råkar vara död? Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag hittade den på Storytel av en händelse, kan inte säga jag hört något om boken innan.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?

Omslaget är riktigt somrigt och fint. Uppläsaren Anja Lundqvist var ny för mig.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 

Språket var lättförståeligt och inga konstigheter. Uppläsaren Anja var verkligen riktigt bra.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 

Nej.

Vad gillade du med boken?

Det är så sällan man får tag i en bok man skrattar högt när man lyssnar på, men det gjorde jag flera gånger.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 

Det var en sträckläsningsbok, jag kunde inte sluta lyssna.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?

Rosie var huvudkaraktären och det var henne och man fick följa. Hon var nog den som var mest rolig med, av förståeliga skäl.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Bra beskrivningar av både miljö och personer. Man fick lära känna dem mer och mer vartefter handlingen fortskred.

Vad var annorlunda med denna boken?

Huvudpersonen är död.

Vad kunde gjort boken bättre?

Nej,jag vet inget.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?

Ja, gärna om hon skriver mer roliga böcker.

Sammanfattning.

Jag tycker boken är riktigt underhållande och jag skrattar högt flera gånger. Rosie är död och det ställer till det för henne, då hon får veta en och annan obekväm sanning.

Vad ger du boken för betyg?

BETYG 5
Ljudbok för nedladdning
Filformat: Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (172.7 MB)
Språk: Svenska
Inläsare: Anja Lundqvist
Utg.datum: 2016-04-04
Förlag: Storyside
Översättare: Gabriella Andersson
ISBN: 9789176136669
Köp boken på Bokus eller Adlibris eller Cdon

1 kommentar :

  1. Tyckte också att boken var riktigt underhållande, den var omöjlig att lägga ifrån sig :)

    SvaraRadera