tisdag 21 februari 2017

Veckans utmaning: Hälsa och välmående

Så här skriver Kulturkollo denna vecka: 
Ja, den här veckans utmaning är enkel. Vi pratar hälsa och välmående och energitjuvar, så väl som kickar. Så veckans utmaning går helt enkelt ut på att delge ditt absolut bästa tips för att må bra, bättre, bäst! Vilket är ditt allra mest hälsosamma tips? Vad gör du för att boosta självförtroendet? När mår du som allra bäst? Är det framför brasan med en bok och en katt i knäet? Är det på semestern? Käkar du kanske ohemult stora mängder grönkål? Vad är hälsa för dig? Själv har jag ju lagt om min kosthållning, vilket faktiskt har gjort att jag rent fysiskt mår mycket bättre. Mentalt mår jag dock som bäst när jag får kulturell stimulans. Gärna ostörd sådan. Om jag kunde skulle jag ta en weekend i London varje år, gå på så många konstmuseer som möjligt, slänga in en kammarkonsert och avsluta kvällarna med ostörd läsning. Nu går inte det så man får ta det man kan. Pendelläsning, Moderna museet och Spotify medan man lagar mat någon gång ibland. Så håller man andarna vid liv tills vidare i alla fall. Hur gör ni?

Njaa, så lätt vet jag inte om den är, speciellt inte eftersom jag inte är helt frisk. Jag hoppas någon gång få svar vad det är jag har. Idag har jag ont i alla muskler i nästan hela kroppen och då är det bara vila som gäller.

Men om jag nu ska komma till det jag mår bäst av;
En promenad med en ljudbok i öronen. 

4 kommentarer :

  1. weekend i London är mysigt, ska träna med sonen på torsdag.

    SvaraRadera
  2. Ja, kanske inte så lätt att svara på men mer en uppenbar utmaning tänkte jag. När vi nu pratar hälsa, och ohälsa . Hoppas du mår bättre så småningom och att man kommer på vad som felas. Sköt om dig!

    SvaraRadera
  3. Ingen lätt fråga att svar på om man inte mår bra. Vet hur det känns. Kram!

    SvaraRadera
  4. Vila är bra! Hoppas du snart får veta vad som är fel!

    SvaraRadera