måndag 10 augusti 2015

Tematrio - Sån´t en kan äta

Jag undrar om Lyrans noblesser är lite hungrig idag för hon vill att vi ska;
Berätta om tre böcker vars titel innehåller något att äta
En sorglig liten berättelse men ändå med många ljuspunkter.
Crossinats till frukost kan vara ganska gott, bara man inte äter dem i sängen, sjukt smuligt.
Annika Estassy har skrivit denna feel good roman som är riktigt mysig.
Chokladbiten är god och boken är läsvärd men någon höjdare är det inte.
Jag hade faktiskt ett par till men, nej de tänker jag inte avslöja.
Ha en go måndag.

24 kommentarer :

  1. Crossinats är så tråkigt, hellre rostat bröd och harpâté :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag äter sällan bröd till frukost, möjligen knäckebröd

      Radera
  2. amen du är väl för kul! har tänkt att jag skulle läsa Ensam på Mars. har läst Att rosta bröd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var väl inte överförtjust i Ensam på Mars men smaken är olika.

      Radera
  3. Blir lite nyfiken på Att rosta bröd

    SvaraRadera
  4. Haha, ja mycket smuligt. Men gott när de är välgjorda!

    SvaraRadera
  5. Jag har inte läst ngn av dem, mem fyndigt att tänka på Mars som ngt ätbart:)

    SvaraRadera
  6. Det var tre böcker jag inte läst!

    SvaraRadera
  7. Croissants gillar jag inte, mycket hellre rostat bröd då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker nog det är lite gott men helst scones.

      Radera
  8. Smart att få med mars, tyckte mycket om den boken. Att rosta bröd var en himla skum titel måste jag säga, låter som en kokbok för dem med tummen mitt i handen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nej Rosta bröd är ingen kokbok, faktiskt en sorglig liten historia.

      Radera
  9. Den sista var klockren :) Den är faktiskt den enda av dina som jag äger och den skall snart läsas.

    SvaraRadera
  10. Fyndigt med Mars! Jag gillade den boken väldigt mycket. Den översta har jag tittat lite på, vill gärna läsa den.

    SvaraRadera