fredag 21 augusti 2015

Katarina Wennstam - Skymningsflickan

Vad har hänt med flickan som kommissarie Charlotta Lugn träffar på i skymningen? Hon som skriker nätterna igenom, hon som skär sig och inte verkar vilja leva. Vem tror på den som ljuger ibland? Vem tror på Molly?

Charlotta Lugn, som går hemma sjukskriven, och advokat Shirin Sundin gör det. De bestämmer sig för att ta reda på vad som har hänt Molly. Det är dags för flickan att få upprättelse.

Samtidigt är det någon som riktar hot mot en gymnasieskola. Allvarliga, dödliga hot. Mardrömmen om en massaker i en svensk skola skulle kunna bli verklighet.
Kort därefter hittas en elev mördad på skolans toalett. Jakten på gärningsmannen leder polisen åt flera håll och ett av spåren tycks peka tillbaka på Molly, och hennes döda väninna Miranda.

Katarina Wennstams nya bok i serien om Shirin Sundin och Charlotta Lugn söker sig in i ungdomens allra mörkaste skrymslen. Där faror lurar bakom varje hörn, där den som är ung aldrig kan veta vem som går att lita på.

Skymningsflickan är en berättelse om vad som händer när ingen tror på en, men också om styrka och upprättelse. Hämtat ur Bokus

Katarina skriver som vanligt böcker som berör och gör att man blir förbannad och upprörd samtidigt som man läser. Denna bok är definitivt inget undantag, dock var det väldigt många karaktärer att hålla reda på. Det gjorde att jag inte fick den behållning av början av boken, men det lugnade ner sig, tack och lov. Så mot slutet blev boken bara bättre och bättre och Alexandra Rapaport som uppläsare är helt super. BETYG 4

Mp3-bok (nedladdningsbar ljudbok)
Filformat: Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (234.5 MB)
Språk: Svenska
Inläsare: Alexandra Rapaport
Utg.datum: 2015-07-31
Förlag: Bonnier Audio
ISBN: 9789176510698
Köp boken på Bokus eller Adlibris eller Cdon

5 kommentarer :

  1. Den kanske skulle vara nånting för mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon skriver jättebra och alltid något viktigt som berör.

      Radera
  2. Jag har ännu inte läst klart hennes förra serie, men när jag gjort det så ska jag börja med denna också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De första i serien är snäppet bättre tycker jag.

      Radera
  3. Jag måste ta och läsa något av Katarina Wennstam! :)

    SvaraRadera