onsdag 5 augusti 2015

Jojo Moyes - Sista brevet från din älskade

London 1960. När Jennifer Sterling vaknar upp på sjukhus minns hon ingenting inte den tragiska bilolyckan som gjort att hon hamnat där, inte sin man, inte ens vem hon är. Hon känner sig som en främling i sitt eget liv. Tills hon råkar hitta ett passionerat brev, undertecknat B, som ber henne att lämna sin man.

Många år senare, 2003, hittar journalisten Ellie samma gåtfulla brev i arkivet på tidningen där hon arbetar. Hon blir besatt av historien bakom, och hoppas att den ska kunna återuppliva hennes haltande karriär. Om dessa två älskande fick ett lyckligt slut, kanske hon också kan bringa reda i sitt eget komplicerade kärleksliv? Ellies sökande kommer att skriva om historien och hjälpa henne att inse sanningen om sin egen, moderna romans. Hämtat från Bokus

När jag läste Livet efter dig med Jojo Moyes blev jag glatt överraskad, vilken bok, vilken berättelse och så bra skriven. Men nu till denna bok som tyvärr inte ligger i samma division.
Jag upplevde att vissa delar av boken var väldigt bra medans vissa var till och med lite tjatiga.
Har tyvärr en allergi mot tjatiga och upprepande böcker, jag vill det ska hända saker istället.
Jag upplevde det lite jobbigt med dåtids och nutids historien i denna bok, när man lyssnar måste man verkligen vara med på noterna. Sedan kan jag inte ta till mig nutids historien alls, den berör mig liksom inte. Dåtidshistorien är gullig och det engagerar mer. Det är tyvärr lååångt ifrån samma nivå som första boken men visst är den läsvärd.  BETYG 3-
Mp3-bok (nedladdningsbar ljudbok)
Filformat: Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (264.5 MB)
Språk: Svenska
Inläsare: Gunilla Leining
Utg.datum: 2015-07-20
Förlag: Printz Publishing
Översättare: Emö Malmberg
Originaltitel: The last letter from your lover
SAB: Hce
ISBN: 9789187343759

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar