torsdag 2 mars 2017

Helgfrågan v. 9

Då var det snart dags för helg igen, bara fredag kvar att jobba. Då blir det att gå till biblioteket med ettorna. Ska bara klura ut ett boktips.
Så har ni ett bra boktips för årskurs ett skriv det i kommentarer, tack på förhand.
När man läser böcker finns det vissa saker som får ens tårkanal att öppnas rejält.
(Okej, jag kan gråta över allt, blödig typ)
Marley och jag, var till en början en väldigt underhållande bok, (jag läste den men hittade inte omslag till inbunden bok.). Men slutet, jag grät floder.
Anderstorpsån drabbades av översvämning. Så böcker där djur på ett eller annat vis råkar illa ut, fixar jag inte alls. Då rinner mina tårar hejdlöst.
Vad får dina tårar att börja droppa/rinna/spruta (bokmässigt)?
GLÖM INTE RÖSTA PÅ ENKÄTEN I HÖRNET.
Ha en skön helg.


19 kommentarer :

  1. Jobbigt att läsa om barn och djur som far illa tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Min yngsta går i ettan och hon älskade Percy Jackson-serien (vi lyssnade på den när hon gick i F-klass och hon pratar fortfarande om den). Sandvargen läste alla tre på dagis men borde funka även i ettan. Just nu läser vi Madicken hemma.
    Hennes egna val på ljudboksftonten är femböckerna, mycket spännande, och de lyssnar vi på när vi åker korta stäckor i bilen hemma. Och sen funkar ju Ronja, Mio mfl. även om de flesta väl läst dem hemma redan kanske.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina tips.Madicken är en bra bok.

      Radera
  3. mitt svar på på helgfrågan: http://hannelesbibliotek.blogspot.se/2017/03/prinsessor-helgfragan.html

    SvaraRadera
  4. Jag kan snyfta över både det ena och det andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då är vi lika Ewa, lätt för att blir rörd och gråta.

      Radera
  5. Ett bra tips för ettor är Cecilia Rihs serie om naturväsen. Uppdrag vattenhäxan heter första boken.

    SvaraRadera
  6. https://pepparkaksbokhyllan.wordpress.com/2017/03/03/tardrypande-helgfraga/
    Snörvel.

    SvaraRadera
  7. Måste tipsa om En myras liv av Linn Gottfridsson. Vi har den som läsprojekt i F-klass nu men fungerar säkert lika bra i Årskurs 1. Och för årskurs två har vi nu Monstret i natten av Mats Strandberg som också är en toppenhöjdare! Angående helgfrågan så återkommer jag nog snart ;)

    SvaraRadera
  8. Jag gråter både i sorg och i glädje ...
    http://klimakteriehaxan.blogspot.se/2017/03/en-ledig-lordag-utan-forpliktelser.html

    SvaraRadera
  9. Om någon vill ha fler boktips med historier som bombsäkert är tårdrivande så har jag radat upp en hel rad titlar i dag ... alla läsvärda!
    http://klimakteriehaxan.blogspot.se/2017/03/tisdagstema-sorglig.html

    SvaraRadera