torsdag 16 mars 2017

Helgfrågan v. 11

Jösses vilka intensiva dagar, det har gått i ett. Tack och lov att det är helg snart, för jag är riktigt trött. Jag ska iväg till jobbet en vända nu, för vi har kvällsmöte, men innan dess tänkte jag gå ner och läsa klart Syndafloder, hann inte igår.

Jag tror säkert att ni kanske svarat på denna fråga tidigare men det är några nya bokbloggare med så här kommer den igen. Har ni någon fråga till nästa vecka, skriv i kommentarer.

Vad tror du omslaget har för betydelse när man köper en bok?
Vilket av dessa omslag tycker ni lockar mest? Kom gärna med bildexempel.
Som bonusfråga: Bildexempel på omslag som liknar varandra.
Jag tycker dessa är väldigt lika varandra.

21 kommentarer :

  1. Bödelomslaget lockar mig mest. Tror att det beror på den orange färgen.

    SvaraRadera
  2. Det första omslaget lockar helt klart mest!

    SvaraRadera
  3. Experimentet skulle ha lockat mig allra mest! :)

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Det är därför många anlitar bra illustratörer.

      Radera
  5. klart att omslaget har betydelse. ditt första är finast!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har den med fulast omslag och har inte kommit mig för att läsa den än.

      Radera
  6. Visst har omslag betydelse. Finast av dina är det första.

    SvaraRadera
  7. Catrin Tollströms omslag tilltalar mig då jag tycker det är riktigt snyggt. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett lite tillägg, du efterfrågade förslag på kommande helgfrågor och nu när jag sitter och läser om omslagets betydelse kom jag och tänka på om det är så att också Titeln som sådan kan vara en avgörande faktor för att man blir nyfiken på en bok? Alltså hur viktig är titeln på boken?

      Radera
  8. Det första omslaget lockar mig mest. Det andra känns som 80-tal av någon anledning.

    SvaraRadera
  9. Häxan och försvunnen var verkligen lika varandra! :) Jag tycker det första omslaget var snyggare, ser mycket mörkare och mer spännande ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag undrar hur de tänker när de gör omslag så lika.

      Radera
  10. Betyder mycket, det där första man ser! Är fortfarande fascinerad av hur tråkiga omslag man fortfarande ger böcker i exempelvis Frankrike. Fast det börjar nog luckras upp där också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är konstigt.De borde kunna göra fina omslag.

      Radera