fredag 10 mars 2017

Bokbloggsjerka 10-13 mars

Annikas fråga denna fredag är; Veckans fråga kommer från ett inlägg jag läste på Quora häromdagen med titeln ”What was the last book you read, which wasn’t originally written in your native language?”.


Nej, jag läser inte några böcker på andra språk, men jag borde läsa något på engelska där jag  tappat lite. (Tur att sonen läser spelreglerna till brädspelen för de är ofta på engelska.)
Ha en bra helg, jag ska upp till dottern i Falköping, det blir burritos, brädspel och lite gott att dricka.
Eftersom jag fattat frågan helt fel kommer här ett tillägg.
Jag är också glömsk (inte många rätt idag) så bilden är från en bok jag läser nu.


29 kommentarer :

  1. Men nog läser du väl böcker som är översatta från engelska?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det gör jag. Jag har säkert fattat frågan fel.

      Radera
  2. äger många böcker på engelska, de väntar i bokhyllan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej hos mig är det tomt på engelska böcker

      Radera
  3. Ägnade halva gårdagen åt engelskatest och tänk, de gick alldeles utmräkt trots att jag envist vägrar att läsa på engelska när det gäller nöjesläsning :)

    SvaraRadera
  4. Föredrar också att läsa på svenska!

    SvaraRadera
  5. Jag läser gärna på originalspråk - om jag kan. Det blir mest engelska förstås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja japanska kanske inte är så lätt😘

      Radera
  6. Anade att den där frågan säkert kunde uppfattas på olika sätt. ;) När jag läser romaner för avkoppling blir det bara på svenska, minsta möjliga ansträngning liksom. Hoppas du får en fin helg! :)

    SvaraRadera
  7. Jag läser i stort sett bara på svenska också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med och har en förkärlek för svenska författare.

      Radera
  8. Läser helst på svenska, med få undantag. Men läser gärna översatta böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser gärna översatta böcker också

      Radera
  9. Blir bara på svenska för min del.

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  11. Jag läser gärna på engelska om det är det boken är ursprungligen skriven på. Tycker översättningar tappar i känsla. Väntar nu på en bok av CC Monö, The Academy, som kommer ut 7 april på Amazon. Den verkar spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är nog bättre på engelska än jag.👍

      Radera
  12. Jag tycker frågan kunde tolkas lite som man själv kände passade sig själv. Jag tolkade den nog rätt likt dig. Själv föredrar jag också svenska, antingen svenska författare eller utländska författare översatt till svenska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade nog lite bråttom när jag läste frågan, men skönt att fler trodde som jag.

      Radera
  13. läser oftast böcker på svenska. det går fortast och en har ju så vansinnigt många böcker att läsa. så intressant med brädspel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja brädspel är riktigt kul och det finns många nya.

      Radera
  14. Har några böcker av Patterson i bokhyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar denna serie, hoppas jag snart får del 2.

      Radera
  15. Återigen har du haft värsta myshelgen!! :)

    SvaraRadera
  16. För mig blir det mest på engelska. Men vill läsa mer på svenska. ^^

    SvaraRadera