söndag 26 mars 2017

Jojo Moyes - Arvet efter dig

Jojo Moyes är författaren som kramat och krossat läsarhjärtan världen över med sina gripande romaner. Det skulle först inte bli någon uppföljare alls på succén Livet efter dig, men frågan "vad hände sen?" blev till slut alltför lockande för både läsare och författaren - och nu är svaret snart här! Jag vill att du ska leva ett bra liv. Jag vill att du ska leva.
Med all min kärlek,
Will

Lou tampas med skuldkänslor över att hon inte lyckades förmå Will att fortsätta leva, samtidigt som hon själv ställs inför en hel rad nya utmaningar. Hon lovade Will att våga mer och att leva sitt liv fullt ut. Men hur? Och om man lärt sig att kärleken ibland lämnar en med outsäglig sorg och saknad, vågar man då bli kär igen?
Jojo Moyes uppföljare till succéromanen Livet efter dig är fylld av stora känslor, humor, svåra val och en stor dos igenkänning. Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag har boken Inbunden och började läsa i den, men sedan såg jag att den var inläst av Gunilla Leining så jag började lyssna istället.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?

Omslaget är fint, jag gillar alla Jojo Moyes omslag. Uppläsare Gunilla Leining som sagt.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 

Jag gillar Gunillas uppläsningar, hon läser bra och lugnt. Hon passar bäst till lite lugnare böcker.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 

Nej.

Vad gillade du med boken?

Jag älskade Livet efter dig trots att jag grät mig igenom halva boken. Så det var väldigt trevligt när jag såg att den fått en uppföljare. Klart man ville veta hur det gått för Lou. Och det var precis vad man fick veta i denna boken, plus lite annat som blev som en extra krydda. En helt godkänd fortsättning.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 

Jag tycker den var väldigt underhållande.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?

Lou och så någon mer man började fatta tycke för.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Personerna och deras känslor är väldigt bra beskrivna, och denna bok handlar en hel del om känslor. Hur Lou känner det efter Will har lämnat henne.

Vad var annorlunda med denna boken?

Början tyckte jag var lite speciell, det hade jag inte väntat.

Vad kunde gjort boken bättre?

Nej, jag vet inget.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?

Ja gärna, gillar hennes sätt att skriva.

Sammanfattning.

En helt godkänd uppföljare som handlar om hur Lou känner sig efter Will har lämnat henne. Det kommer in lite nya karaktärer också, den visar att det finns hopp.

Vad ger du boken för betyg?

BETYG 3+
Format Inbunden
Språk Svenska
Antal sidor 400
Utgivningsdatum 2015-09-25
Upplaga 1
Förlag Printz Publishing
Översättare Pia Printz
Originaltitel After You
Medarbetare Acedo, Sara R. (form)
Dimensioner 220 x 145 x 30 mm
Vikt 544 g
SAB Hce
ISBN 9789187343711
Köp boken på Bokus eller Adlibris eller Cdon

2 kommentarer :

  1. Jag gillade denna bok väldigt mycket. Var först rädd att den skulle förstöra föregående bok men den var riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den var inte lika bra som första men de hade man inte väntat sig heller.

      Radera