torsdag 23 mars 2017

Hett i hyllan #8

Torsdag och dags för lite Hett i hyllan så här skriver Bokföring enligt Monika på sin blogg.
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Jag har inte tagit böckerna i någon speciell ordning utan plockat lite olika. Jag och tjejgruppen går på biblioteksträffar ibland på lördagar. Då kommer de en författare och berättar om sig själv och sina böcker.
En sådan lördag var Susanna Alakoski på besök och då givetvis köper man en bok.
Så fint signerad och allt. Men läst blev den inte (än i alla fall) trots att det lät mycket intressant och viktigt.

5 kommentarer :

  1. Det är lite det som är faran med författarbesök, det låter så intressant och man får boken signerad och allt. Sedan blir den bara stående där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det ofta. Men någon gång kanske den blir läst.

      Radera
  2. Har läst annat av Alakoski och har faktiskt funderat på att läsa den där.

    SvaraRadera
  3. Den har jag inte läst men tror nog att den kan vara intressant.

    SvaraRadera
  4. En bok som jag aldrig hört talas om tidigare. Tack för tipset.

    SvaraRadera