fredag 3 mars 2017

Bästautmaningen - ödsliga hus

Så här skriver Lyrans noblesser om Bästa utmaningen:
Jag hänger på Kulturkollos tema om karga och ödsliga platser och vill att ni idag berättar om den bästa bok ni läst som utspelar sig i en fyr, ett ödsligt spökslott, en oåtkomlig fästning eller liknande.
Jag älskar fyrar och ofta ligger de ju liksom lite för sig själv med havet piskade runt.
Den boken som jag först kommer att tänka på är;
Så himla spännande. Läs om boken här.
Jag tror det är Långe Erik men är ej säker.

12 kommentarer :

  1. den där otäcka mjölkdimman från havet. kusligt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen men annars är Öland fint

      Radera
  2. Ja jösses, Nattfåk är så spännande och kuslig. Älskar hela Ölands-serien av Theorin och tycker även att hans novellsamling är superbra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är verkligen bra, han är trevlig också.

      Radera
  3. Nattfåk var ju så bra, hans bästa bok tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är helt klart hans bästa bok.

      Radera
  4. Nattfåk var ett av de alternativ jag hade, den var ruskigt läskig :)

    SvaraRadera
  5. jag kan köpa en bok bara för att där finns en fyr

    SvaraRadera
  6. Ja oj, den var riktigt bra! :) Kusligt blir det där ute på Åludden, o mycket riktigt är det Långe Erik. ;)

    SvaraRadera
  7. Har läst en bok av Theorin och den tyckte jag inte var så bra. Men har hört så mycket om hans böcker att jag är lite sugen på att prova fler och då kanske den här skulle fungera. Tack för tips!

    SvaraRadera