fredag 3 mars 2017

Bokbloggsjerka 3 – 6 mars

Så här skriver Annika på sin blogg:

Jag har läst att Peter May har en app om Isle of Lewis som visst ska vara något utöver det vanliga. Tyvärr kan jag inte själv ta reda på om det stämmer eftersom jag inte har en iPhone (ska visst komma för Androider också så småningom). Vad tycker du om det här relativt nya sättet för författare att ytterligare befästa sig själv och sina böcker hos läsare/konsumenter?

Jag har Iphone och Ipad men tyvärr finns den inte att ta ner på svenska än, så jag kan inte kolla hur den ser ut. Men om appen är gratis och det förstärker min läsning med t.ex bilder från miljön i boken tycker jag inte det är fel. Jag brukar googla en hel del när jag jag läser böcker och så gjorde jag också när jag läste Peter Mays böcker.

Däremot kan jag tipsa om en annan app som heter Bibblix.
Där barn kan få lästips, man kan även få läsa två e-böcker gratis.
Ha en skön helg.

15 kommentarer :

  1. Brukar också googla en del platser när jag läser bara för att få en liten blick av hur det ser ut. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så gör jag med. Detsamma Madde.

      Radera
  2. Jag har aldrig googlat bilder och sånt när jag har läst böcker utan jag bygger upp världen i mitt huvud. Bibblix verkar vara en intressant app :)

    SvaraRadera
  3. Har läst en bok med tillhörande app och är inte speciellt intresserad av fler.

    SvaraRadera
  4. Alla sätt som fungerar är bra, även om jag själv inte skulle ladda ner en app för att följa en författare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det skulle kanske störa läsning.

      Radera
  5. Jag kan tänka mig att använda en sådan app under den tid jag läser just den boken/serien. Sedan skulle jag säkert avinstallera den.

    SvaraRadera
  6. Undrar om jag skulle använda en sån app. Är inte övertygad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle garanterat prova, är nyfiken av mig.

      Radera
  7. Jag googlar nog bara om det är något jag behöver ta reda på för att förstå handlingen bättre. Annars bygger jag egna bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror lite på och ibland blir jag nyfiken på om mina inre bilder stämmer.

      Radera
  8. Har använt en app till boken Nattfilm, var bilder att skanna, och det gav en extra dimension till läsningen. Lite kul grej men appen funkade inte helt och fullt till den svenska utgåvan.

    SvaraRadera