söndag 26 mars 2017

Astrid Lindgren - Ingrid Vang Nyman - Pippi håller kalas

Pippi är lika färgstark i serieversion! Bilderna är gjorda av Ingrid Vang Nyman och texten passar för nybörjarläsarna. Här ryms sex serieavsnitt, bl a Pippi hittar en spunk och Pippi går ombord. Hämtat från Rabén&Sjögren

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag såg den i katalogen på Rabén & Sjögren och tänkte va coolt nu när vi pratar om Astrid Lindgren.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?

Jag trodde det var en nyutgåva men så var det inte, utan de var de böckerna jag själv hade i min ägo för flera år sedan. Och nu fick jag dem igen. 

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 

Lättläst

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 

Nej

Vad gillade du med boken?

En underbar liten seriebok om Pippi och hennes vänner, färgglatt tecknat av Ingrid Vang Nyman. Lite nostalgi eftersom jag en gång haft dessa böcker.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 

Nej

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?

Pippi förstås.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?

Ja, henne vill vi alltid läsa böcker av.

Sammanfattning.

En rar nyutgåva av en seriebok om Pippi från förr, det kan aldrig bli fel. I denna bok får vi veta vad Spunk är.

Vad ger du boken för betyg?

BETYG 3+
Format Inbunden
Språk Svenska
Läsålder 3-6 år
Antal sidor 32
Utgivningsdatum 2017-03-17
Upplaga 4
Förlag Rabén & Sjögren
Illustratör/Fotograf Ingrid Vang Nyman
SAB Hcf
ISBN 9789129704082
Tack till Rabén&Sjögren för rec.ex
Köp boken på Bokus eller Adlibris eller Cdon

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar