tisdag 21 mars 2017

Tematrio - Vårtecken

Lyrans noblesser skriver så här på sin blogg: Den här veckan är det officiellt vår. Och för en gångs skull kommer temat inte att vara begränsat till litteratur eller kultur. Alla svar är OK på frågan "vad har du sett för vårtecken hittills?"

Jag kan inte skryta att jag går och tittar efter blommor i naturen precis men det finns andra tecken.
1. Vårdagjämning.
2. Sommartid
Som sker nu på söndag.
3. Kö till biltvätten
Men min lilla bil måste tvättas innan måndag, besiktningsdags.
Så brukar jag ställa ner vikten med.

14 kommentarer :

  1. Svar
    1. (och jag struntar i biltvätten före besiktning)

      Radera
    2. Nej tvätta bilen innan besiktning gör jag.

      Radera
  2. Haha, skulle kanske vara lättare att ställa ner vågen än vikten, 10 kg vill också jag ha bort ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det försvinner nu när vi byter till sommartid.

      Radera
  3. En sån tur man har att aldrig behövt ställa ner vikten! :D Men ställa klockan till sommartid drabbas vi ju alla av, egendomlig företeelse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är bara dumt tar minst två veckor att vänja sig.

      Radera
  4. Usch, jag gillar inte sommartid. Tycker hela påfundet är idiotiskt. Det där med att tvätta bilen stämmer hos oss - för att inte tala om fönstren... Det är otroligt vad smutsiga fönstren blir efter höst och vinter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen dumt med sommartid. Mina fönster är ganska skitiga också-

      Radera
  5. Är det snart sommartid? Härligt. Jag gillar det, jag kan cykla på kvällarna utan att oroa mig för det trasiga bakljuset.

    SvaraRadera
  6. Är byte till sommartid så snart? Har aldrig fattat poängen med det där. Biltvätten har maken hand om så det behöver jag inte bry mig om. Jag har trivselvikt, dvs konstant övervikt, men jag vägrar alla typer av diet...

    SvaraRadera
  7. Allt blir så upp och ner när man byter till sommartid tycker jag. Tvätta bilen ska vi med göra i veckan, besiktning i helgen :)

    SvaraRadera
  8. Själv ser jag fram emot sommartid på söndag, då kanske jag äntligen kommer in i rätt rytm, så att jag lugnt kan fortsätta att vakna samma tid som nu, vid fem på morgonen och inte kan somna om...

    SvaraRadera
  9. bra idé med vågen. det kanske kunde hjälpa upp humöret lite. men visst är det trevligt med de första vårblommorna!

    SvaraRadera